Ingezonden persbericht


Persbericht
12 november 2008

CJP en de Volkskrant vieren 15-jarig jubileum

Volkskrant ook komende drie jaar hoofdsponsor van CJP

CJP en de Volkskrant werken 15 jaar samen op het gebied van jongeren, media en cultuur. Vandaag maken beide partijen bekend hun samenwerking de komende drie jaar te continueren en uit te breiden. Zo zullen er meer diensten en workshops voor jongeren worden ontwikkeld. Om het 15-jarig jubileum te vieren, start op maandag 17 november 'De Week van de Cultuurkortingen' met dagelijks bijzondere aanbiedingen voor iedereen die in cultuur geïnteresseerd is.

'De week van de Cultuurkortingen' gaat op maandag 17 november van start met een spectaculaire aanbieding: het verzameld werk van Gerard Reve (6 delen in cassette) voor 7,50 euro in plaats van 49,50 euro. Hierna kunnen geïnteresseerden nog vijf dagen lang profiteren van andere aanbiedingen bij onder anderen Pathe, de Bijenkorf en VanLeest. Daarnaast zijn er gratis toegangsbewijzen voor bijvoorbeeld de Kunsthal, Rijksmuseum, Pathe, Panama en Les Miserable. Meer informatie over 'De week van de Cultuurkortingen' is vanaf morgen beschikbaar op volkskrant.nl/15jaar en cjp.nl/15jaar. De aanbiedingen staan van 17 tot 22 november dagelijks in de Volkskrant.

CJP-pas en de Volkskrant in de aanbieding
In de feestweek is de CJP-pas te koop voor de 'oude' prijs van 15 jaar geleden (20 gulden) en brengt de Volkskrant een exclusieve aanbieding van 10 weken de krant voor 15 euro.

Lange samenwerking
In 1993 gaan de Volkskrant en CJP een financieel en inhoudelijk hoofdsponsorschap met elkaar aan. De Volkskrant wordt vermeld op alle CJP-passen. CJP plaatst haar eerste 'ladder' in het dagblad, met wekelijkse cultuurtips. In 1996 krijgt CJP ook een dagelijkse tip op de kunstpagina van de krant. Van 2001 t/m 2004 wordt een gezamenlijke studentenagenda gemaakt. Van 2002 t/m 2005 is de Volkskrant naast sponsor, ook uitgever van de website van CJP en CJP Magazine. Daarnaast organiseren zij in 2002 stedentrips voor jongeren. Een jaar later worden er ook Clubnights georganiseerd; een muzikale tour in studentensteden. In 2004 lanceren de Volkskrant en CJP het concept MyTaste; een interactief programma op cjp.nl waar jongeren hun profiel kunnen aanmaken (een Hyves avant la lettre). Vanaf 2006 maken zij een speciale bijlage voor leerlingen, getiteld: de eindexamenspecial. Bovendien worden tientallen workshops georganiseerd met bekende Volkskrant-journalisten, onder wie Hein Janssen en Peter de Wit. In 2006 wordt het Cultabonnement geïntroduceerd; een exclusief abonnement voor jongeren. In 2007 zet CJP haar dagelijkse kunsttips in de krant om in een 1/1 pagina op donderdag met als titel 'CJP, Deze week' in het kunstkatern. In datzelfde jaar ontvangen CJP en de Volkskrant een nominatie voor de SponsorRing. In november 2008 verlengen zij hun partnerschap tot 2011 en organiseren zij 'De Week van de Cultuurkortingen'.