Sinterklaas vergelijkt en koopt online

17/11/2008 09:00

Onlinoo

Nieuwe website helpt consument met totaaloverzicht prijzen en aanbod speelgoed

VOORBURG - Consumenten die gruwen van lange wachtrijen voor de kassa, aanbiedingen die snel zijn uitverkocht of die niet stad en land willen aflopen om prijzen van speelgoed te vergelijken, kunnen vanaf nu terecht op de website www.nieuwspeelgoed.nl. Internetbedrijf Onlinoo heeft op de website het totale aanbod van speelgoed van webwinkels bijeengebracht en alle prijzen vergeleken.

Consumenten kunnen daardoor vanachter hun computer zoeken, kiezen en kopen. Dat scheelt Sinterklaas en straks de Kerstman veel tijd en irritatie. ,,Er is zoveel speelgoed te koop op internet. Ons idee is om dat aanbod te verzamelen zodat consumenten dat in één keer kunnen zien en kunnen vergelijken", legt Marco Haket de bedoeling achter de website uit. Dat kan soms enkele tientjes in prijs schelen, zo blijkt.

Daarnaast denkt Haket dat een groeiende groep mensen huizenhoog opziet tegen de jaarlijkse Sinterklaas- en Kerstinkopen. ,,De drukte in de winkels, de lange rijen, uitverkochte artikelen; het maakt winkelen een tijdrovende en kostbare aangelegenheid. Daarbij is het assortiment in de winkels vaak beperkt", legt hij uit.

Behalve speelgoed, houten speelgoed en buiten speelgoed, heeft de website games, boeken, films en muziek verzameld. De getoonde prijzen zijn inclusief verzendkosten en de levertijd staat aangegeven. Kopers klikken door naar de betreffende webwinkel om het speelgoed te kopen.

In Nederland wordt inmiddels 10 procent van alle aankopen via internet gedaan. De omzet van webwinkels steeg vorig jaar van 2,8 naar 3,9 miljard euro en de gemiddelde uitgaven van consument steeg met 20 procent tot 531 euro, zo toonde onderzoek van Blauw Research in opdracht van de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie aan.

Onlinoo is van plan meer websites als www.nieuwspeelgoed.nl te ontwikkelen. ,,We zijn een jong bedrijf. Dit is één van onze eerste grote projecten, maar we gaan dit ook in andere branches doen. Het helpt consumenten om door de bomen het bos te zien", aldus Haket.

Voor meer informatie: www.nieuwspeelgoed.nl





http://www.nieuwspeelgoed.nl