Ingezonden persbericht


Campagne laat stemming in Terminal 5 zien

Amsterdam, 17 november - Vandaag lanceert British Airways de volgende fase van haar "Terminal 5 is working"-campagne, waarbij real time streaming content op de T5 website te zien is.

Met de kop 'What's the word on T5?' wordt in deze tweede fase de nadruk gelegd op de gemoedstoestand van de reizigers die gebruik maken van de terminal. Enquêteurs zwerven door het gebouw op zoek naar T5-reizigers, die ze vervolgens een lijst van zeven woorden voorleggen. Uit deze zeven woorden moeten de reizigers het woord kiezen dat hun stemming het beste beschrijft. De woorden zijn: blij, opgewonden, kalm, onder de indruk, gefrustreerd, teleurgesteld en boos. De enquêteurs vullen de informatie direct in via hun hand held personal digital assistent (PDA) en de resultaten worden direct verwerkt op de real time website http://www.terminal5.ba.com/today/

De site bevat time lapse beeldmateriaal van de terminal in actie. Hier overheen verschijnen de woorden die de reizigers gekozen hebben. Hoe groter het woord is afgebeeld, hoe vaker het is gekozen.

Het weer, te zien door de ramen van de terminal, zal veranderen naarmate de overheersende stemming van de reizigers verandert. Ook de begeleidende muziek verandert mee.

Het stemmingsonderzoek wordt uitgevoerd bij Check-In, Departures en Arrivals. Deze drie ruimtes zullen ook een aparte plek op de site innemen.

Naast het peilen van de gemoedstoestand, zal de reizigers ook gevraagd worden hoe zij Terminal 5 in hun eigen woorden zouden beschrijven aan hun familie en vrienden. Op de site zullen deze beschrijvingen als steekwoordelijke commentaren terugkomen.

De nieuwe site wordt gepromoot door middel van online advertising op nationale nieuwswebsites, zoekmachines en reisgerelateerde websites.

Een below-the-line 'warm up' campagne direct gericht op reizigers informeert hen over de aanwezigheid van enquêteurs in de terminal. Deze boodschap zal ook worden geïntegreerd in andere communicatie die de reiziger ontvangt vooraf aan het reizen met British Airways.

Katherine Whitton, hoofd global marketing communications, zegt: "In deze nieuwe fase van de campagne stappen we af van cijfers en statistieken en richten ons in plaats daarvan op de stemming die de terminal oproept bij mensen. Als servicegerichte organisatie begrijpen wij dat we niet alleen de materiële voordelen van vliegen moeten leveren, maar dat we onze reizigers ook emotioneel moeten betrekken. T5 doet dat, en dat willen we delen met het grote publiek. De meningen en aanbevelingen van onze reizigers zijn de krachtigste middelen die we hebben om te laten zien dat T5 werkelijk werkt en een kwalitatief hoge reiservaring biedt, bij de start en eind van iedere reis."

Mark Griffiths, het creatieve brein achter de campagne van Agency.com, zegt: "Agency.com werd uitgedaagd een innovatieve, online site te ontwerpen die aan de mensen die het nog niet hadden meegemaakt kon laten zien dat T5 echt werkt. We hebben state-of-the-art media gecombineerd met 2.0 web technologie om een cinematische online ervaring te creëren. Het symboliseert en reflecteert de gevoelens van echte passagiers die op dat moment door de terminal reizen. Het is een moedig statement van British Airways, omdat ze hun klanten de mogelijkheid geven hun imago te beïnvloeden in een vrije en open omgeving."



Ingezonden persbericht