Beste Instore Concept 2008 - Tchai International


RIDDERKERK, 20090113 -- Tijdens de POP Awards Benelux 2008, op donderdagavond 27 november 2008, sleepte Tchai International samen met haar opdrachtgever Prénatal 2 Gouden Pauwen in de wacht.

Beide Gouden Pauwen werden verworven voor het Prénatal Eco Concept. De eerste Gouden Pauw kregen zij in de categorie "Displays: Mode, Sport, Schoenen". Aan het einde van de avond werd uit alle inzendingen, uit alle categorieën, "Het Beste Instore Communicatie Materiaal van 2008" gekozen. En de winnaar was........ Tchai International, met het Prénatal Eco Concept! De tweede Gouden Pauw werd met grote trots en blijdschap in ontvangst genomen. Een groot compliment voor Tchai International en Prénatal Moeder en Kind BV

Volgens de lovende woorden van de jury is het "Een display die basic is tot in de puntjes. De kunst van het weglaten is hier getoond. Door de originele en doeltreffende vormgeving is de display opvallend en heeft weinig woorden nodig om uit te leggen waar de collectie voor staat. De manier van kleding presenteren is origineel en zorgt ervoor dat de boom makkelijk gevuld kan worden. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen in al zijn dimensies."
"Wij zijn zeer vereerd met beide overwinningen", aldus Kim Tchai van Tchai International. "Het winnen van deze Awards betekent voor ons een grote waardering voor het werk dat wij verrichten. De concurrentie is groot en ieder jaar neemt de kwaliteit van de inzendingen enorm toe. Dit motiveert ons ieder jaar weer om mooie, innoverende concepten te ontwikkelen".
Tchai International ontwikkelde in samenwerking met Prénatal een vrijstaande floordisplay dat volledig appelleert aan het Eco principe waar de eco-babykledinglijn van Prénatal voor staat. De collectie is gemaakt van 100% zachte biologische katoen. Dit katoen is organisch en niet schadelijk voor het milieu geteeld. Prénatal wil hiermee een bijdrage leveren aan een betere toekomst voor moeder en kind. "Wij hebben getracht dit eco-gevoel door te voeren in het concept en dat is gelukt", aldus Kim Tchai. "De boom doet natuurlijk aan en is gemaakt van FSC hout; er is gebruik gemaakt van milieuvriendelijke inkt; een recyclebare verpakking en een minimale verpakkingsmaat waardoor ook het transport zo minimaal mogelijk het milieu belast".
Verder is de display een opvallend en "eyecatchend" ontwerp dat door de organische vormen die zijn gebruikt ook nog eens naadloos in het interieurontwerp van Prénatal past. De vogeltjes in de boom staan symbool voor de eco kledinglijn; en dit kleine detail maakt het geheel helemaal af.

Het is het 2e achtereenvolgende jaar dat Tchai International zich gelukkig prijst met een Award voor "Het Beste Instore Communicatie Materiaal". Vorig jaar ontvingen zij deze welverdiende prijs al voor de Samsung Electronics Sushibar.

Het winnen van deze twee Gouden Pauwen is voor Tchai International extra bijzonder: Kim Tchai droeg de Awards op aan haar opa Jan Tchai. Hij richtte het bedrijf in 1961 op, met het maken van etalagematerialen. Helaas is hij op zaterdag 22 november 2008, op 86-jarige leeftijd overleden. "De organisatie is ondertussen uitgegroeid tot een (inter)nationaal opererende Instore Communicatie Specialist, maar zonder hem hadden we dit nooit kunnen bereiken", aldus de trotse Kim Tchai.





Ingezonden persbericht