Persbericht

Adobe toont de toekomst van digitale ervaringen
Adobe MAX-conferentie toont innovaties in cloud & client computing, apparaten & desktops en social computing

Amsterdam, 17 november 2008 - Adobe Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) onthult vandaag tijdens de jaarlijkse gebruikersconferentie Adobe MAX in San Francisco innovaties die de toekomst van digitale ervaringen in de 21e eeuw vormgeven en bepalen hoe personen en bedrijven omgaan met informatie en ideeën via verschillende media en op meerdere beeldschermen. Adobe MAX in San Francisco is de eerste van een reeks van drie conferenties. De Europese editie van Adobe MAX vindt van 1 tot en met 4 december 2008 plaats in Milaan.

"MAX is het belangrijkste industrieforum geworden voor mensen die het toekomstige digitale landschap vormgeven", zegt Kevin Lynch, CTO van Adobe. "Dit is een evenement dat de werelden van designers en ontwikkelaars samenbrengt om ideeën uit te wisselen en om meer te leren over nieuwe technologieën. Onze visie is om de creatieve potentie van de community te stimuleren door het leveren van producten, technologieën en platformen voor de next-generation digitale ervaringen."

Innoveren voor een veranderende wereld
Shantany Narayen, CEO van Adobe, benadrukt tijdens zijn keynote op Adobe MAX in San Francisco dat veranderingen in de economie, demografische ontwikkelingen en verschuivend consumentengedrag de verwachtingen voor technologie verhogen. Consumenten en bedrijven zijn verschoven van een 'single screen' wereld naar een 'multi-screen' ervaring waarin de lijnen tussen werk en privé verdwijnen.

Kevin Lynch spreekt over de verschillende manieren waarop personen vanaf iedere locatie met elkaar verbonden zijn - ongeacht of het via een computer, mobiel apparaat of televisie is. Hij onderzoekt de impact van deze trends op drie belangrijke innovatiegebieden: hoe wordt software ontwikkeld en ervaren op meerdere beeldschermen; wat is de impact van cloud computing op de volgende generatie webapplicaties; en hoe de groei van social networking software-ontwikkeling en digitale ervaringen verandert.

Ongekend bereik met Adobe Flash Platform
Verschillende aankondigingen tijdens Adobe MAX 2008 onderstrepen de snelle verspreiding van het Adobe Flash Platform, de drijvende kracht achter nieuwe, aantrekkelijke applicaties, content en video op verschillende besturingssystemen en apparaten. Volgens onafhankelijk onderzoek van comScore wordt 81 procent van alle online video's wereldwijd bekeken met Adobe's Flash-technologie. Daarmee is dit het nummer 1 formaat voor video op het web. Deze statistiek, gekoppeld aan het feit dat Adobe® Flash® Player-software al geïnstalleerd is op 98 procent van alle met internet verbonden desktops en een toenemend aantal mobiele apparaten, verzekert contentuitgevers dat Adobe Flash-content het publiek op betrouwbare wijze bereikt op het besturingssysteem en apparaat naar keuze.

Product-, technologie- en partnernieuws op Adobe MAX 2008 Adobe doet vandaag verschillende aankondigingen waaronder:
* Adobe Flash Catalyst (voorheen bekend onder de codenaam Thermo) dat de workflows voor designers en ontwikkelaars verbeterd; 'Gumbo', de nieuwe versie van Adobe® Flex® Builder(TM); de beschikbaarheid van Adobe AIR(TM) 1.5; en een 64-bit Linux®-versie van Adobe Flash Player
* Een uitgebreide samenwerking met SAP AG om bedrijven wereldwijd te helpen rijke bedrijfsapplicaties te bouwen
* Adobe Flash Player is op meer dan 800 miljoen mobiele apparaten wereldwijd beschikbaar en Adobe biedt daarbij een preview van Adobe Flash Player 10 (FP10) voor smartphones
* De technische samenwerking tussen Adobe en ARM om FP10 en AIR voor ARM-ondersteunende apparaten te optimaliseren
* Qualcomm's SDK beschikbaarheid voor het nieuwe mobiele platform BREW, waarin Adobe Flash volledig is geïntegreerd
* Adobe® Flash® Media Interactive Server 3.5-software en Adobe Flash Media Streaming Server 3.5-sofware: twee sleutelcomponenten van het Adobe Flash Platform
* De nieuwe Platform-as-a-Service onder de codenaam Cocomo waarmee ontwikkelaars eenvoudig en realtime sociale functionaliteit kunnen toevoegen aan rijke internetapplicaties via cloud computing

Verschillende aankondigingen zijn tevens terug te vinden in Adobe's perskamer op www.adobe.nl/aboutadobe/pressroom en via de LEWIS Wire op http://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/Adobe-Systems/c/385