Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Magazine voor 'moment van rust'
Sanoma Uitgevers lanceert
eerste me-time magazine: Flow

Hoofddorp, 17 november 2008 - Flow is de titel van het vernieuwende vrouwenblad dat Sanoma Uitgevers vandaag heeft gelanceerd. Een me-time magazine voor vrouwen van 30 tot 45 jaar met een druk (maar leuk!) leven. Flow, met een heel andere formule dan de bestaande vrouwenbladen, geeft rust en vertelt over andere manieren van in het leven staan.

Vijf katernen
Flow is vernieuwend in vorm en inhoud en bevat heel andere pijlers dan de bestaande vrouwenbladen. De vijf vaste katernen zijn: Feel connection, Spoil yourself, Live mindfully, Simplify your life en Easy reading. Het me-time magazine heeft creatieve extra's en verrassende papiersoorten. Flow verschijnt tweemaandelijks met een omvang van minimaal 148 pagina's in een gedrukte oplage van 110.000. Inspelen op tijdgeest
Uit een speciaal voor Flow opgezet Sanoma/Metrix onderzoek blijkt dat de huidige generatie vrouwen tussen de 30 en 45 jaar ondernemend en sociaal is. Het zijn vrouwen met een sterk verantwoordelijkheidgevoel. Maar ze zijn wel 'moe van het moeten' en ervaren ze veel keuzestress. Flow speelt in op die tijdgeest. "Wij willen vrouwen een blad geven dat helemaal voor henzelf is," aldus Astrid Van der Hulst, die Flow samen met Irene Smit ontwikkelde en produceerde. "Niet nog meer moeten, maar even mógen. Flow relativeert en biedt een moment van rust. Me-time. Flow is iedere keer weer een cadeautje." Anders dan anders
Flow is anders dan alle andere bladen en ook anders ontwikkeld dan gebruikelijk. Smit verklaarde in een korte toelichting op de lancering: "Onze opdracht was: creëer een blad dat voorziet in de behoefte van deze doelgroep. En daar kregen we alle ruimte voor, we hadden alle vrijheden om van de geijkte paden af te wijken. In alle opzichten is Flow creatief, innovatief en ondernemend." Flow ligt vanaf 18 november in de winkel en is te koop voor 6,95 euro. Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (