ANWB kiest voor nieuwe partner: AutoTrack.nl


DEN HAAG, 20081118 -- Sinds 1 november 2008 is AutoTrack.nl de nieuwe strategische partner van ANWB. Hiermee komt een einde aan de samenwerking met AutoTrader.nl. Aan het vinden van de juiste nieuwe partner is een heel traject voorafgegaan. Na een brede oriëntatie is bewust gekozen voor een brede en intensieve samenwerking met AutoTrack.nl. AutoTrack.nl is de enige autosite die zich actief bezighoudt met een betrouwbaarheids- en kwaliteitsbeleid. Dit sluit naadloos aan bij de strategie en filosofie van de ANWB. Beide partijen behartigen met deze samenwerking de belangen van de consument die met een gerust en zorgeloos gevoel een gebruikte auto wil kunnen aanschaffen.

De eerste resultaten van de samenwerking zijn inmiddels zichtbaar. Op ANWB.nl kunnen consumenten vanaf heden zoeken in het meest kwalitatieve en betrouwbaarste occasionaanbod van AutoTrack.nl. Daarnaast zijn de ANWB en AutoTrack.nl gestart met een redactionele samenwerking. Hiervoor heeft AutoTrack.nl o.a. redactionele input gegeven voor de ANWB Occasiongids welke op 20 november 2008 uitkomt. Daarnaast zal AutoTrack.nl redactioneel gaan samenwerken met de AutoKampioen en anwbAuto. Deze eerste elementen van de nieuwe samenwerking moet resulteren in extra kwalitatieve bezoekers voor AutoTrack.nl en het verder uitdragen van haar huidige claim in de markt als betrouwbaarste autosite. De samenwerking tussen ANWB en AutoTrack.nl behelst echter meer dan dat. In 2009 zal gewerkt worden aan het gezamenlijk ontwikkelen van nieuwe diensten richting de consument waarbij de belangen van de consument voorop staan.

Voor ons is deze overeenkomst erg belangrijk' zegt Lieneke van den Heuvel, Marketing Manager van AutoTrack.nl. `Allereerst omdat AutoTrack.nl zich onderscheidt op het gebied van kwalitatief aanbod. Naast dat we reeds een duidelijk beleid hebben inzake autobedrijven die aan misleiding doen en waarbij we advertenties aanvullen en corrigeren, geeft dit exclusieve samenwerkingsverband met de ANWB nog duidelijker aan wat zowel de consument als ook het autobedrijf van ons mag verwachten. Op de tweede plaats doet AutoTrack.nl er alles aan het bereik voor de adverteerders, lees de autobedrijven, zo groot mogelijk te maken. Naast de reeds bestaande exclusieve samenwerkingsverbanden met sites als BOVAG-occasions.nl, AutoWeek.nl, MSN, UPC-live.nl, Het Algemeen Dagblad (www.AD.nl), en alle internetsites van de Wegener dagbladen, zorgt dit samenwerkingsverband ervoor dat onze nummer 1 positie voor wat betreft het totale bereik alleen maar groter wordt.'

Volgens Eva Kraus, marketeer ANWB is de keuze voor AutoTrack.nl een hele logische gezien de zorg die AutoTrack.nl draagt voor hun content. Voor de ANWB is het belangrijk om consumenten te helpen in de steeds groeiende jungle aan informatie. Er vinden ruim 2 miljoen transacties op jaarbasis plaats in de tweedehands automarkt, en deze markt is groeiende. De occasiongids is een manier om de grote groep oriënterende mensen hulp te bieden bij hun zoektocht, op anwb.nl/ auto zal de komende periode ook steeds meer gekeken worden vanuit de hulpbehoefte van deze consumenten.