Ingezonden persbericht


Wie volgt Wii op?

Nominaties voor de Buzz Awards 2008 van start

Amsterdam, 18 november 2008

Met het officieel openstellen van de nominaties voor het meest besproken consumentenproduct of dienst zijn de Buzz Awards 2008 van start gegaan. Het gaat om de vierde editie van deze, onder marketeers, zo felbegeerde onderscheiding. In 2005 won de iPod, in 2006 had iedereen het over Sonja Bakker(en) en vorig jaar ging de prijs naar de Nintendo Wii.

Op www.buzzawards.nl kan iedereen tot en met 8 december producten of diensten nomineren die door consumenten veelvuldig positief besproken zijn geweest. Hiervoor zijn negen categorieën opgesteld:

1. Entertainment

2. Mode, Beauty & Wellness

3. Horeca, Vrije tijd & Events

4. Elektronica, Games & Gadgets

5. Publicaties & Nieuws

6. Food & Drinks

7. Web & Diensten

8. Binnen & Buiten

9. 2009!

De jury van de Buzz Awards 2008 bestaat dit jaar uit trendwatchers Justien Marseille en Carl Rohde, Karin van Gilst (Directeur Weekbladpers Tijdschriften) en Peter Verhaar (medeoprichter Alex beleggingsbank). Begin december zullen zij de honderden nominaties terugbrengen tot een selectie van drie per categorie.

De ruim 40 duizend bij Buzzer ingeschreven consumenten mogen vervolgens stemmen en zullen uiteindelijk bepalen wie de Buzz Awards 2008 winnen. Op 13 januari worden tijdens een ceremonie de winnaars per categorie en de 'overall' winnaar bekend gemaakt. Ook zal een voorspelling gedaan worden welk product in 2009 het meest besproken gaat worden.

De Buzz Awards zijn een initiatief van Buzzer, het leidende Word of Mouth marketingbureau in Europa.

Willem Sodderland, oprichter en directeur van Buzzer: "De Buzz Awards laten zien hoe bepalend de mening van consumenten is voor het succes van producten. Om deze reden zoeken bedrijven naar manieren om zoveel mogelijk te halen uit de 'buzz' van consumenten. Op dat nieuwe vakgebied, Word of Mouth Marketing, zijn wij sinds 2005 actief en hebben wij inmiddels 60 campagnes voor 'buzzable' producten en diensten uitgevoerd."


---