Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Hipste jonge brildragers verzamelen zich voor finale in SnowWorld

Specsavers kiest COOLSTE jonge brildrager tijdens cool Kid verkiezing 2008

Huizen, 5 november 2008 - Specsavers heeft bekendgemaakt welke vijftien kinderen zullen deelnemen aan de finale van de Cool Kid Verkiezing 2008. Honderden kinderen tussen 3 en 12 jaar gaven gehoor aan de oproep van Specsavers mee te doen aan deze spannende wedstrijd. De spectaculaire finale staat op woensdagmiddag 19 november op het programma in SnowWorld in Zoetermeer en heeft vanzelfsprekend als thema 'Cool'. Musicalster Kim-Lian Van der Meij - bekend van haar tv-programma Nationale Kids TV op Jetix - presenteert de finale. Om zo goed mogelijk voor de dag te komen, krijgen de kinderen eerst 'snow walk training' van Holland's Next Topmodel finaliste Kassandra.

De jonge brildragers zijn afkomstig uit heel Nederland. Zij staan tijdens de finale voor de uitdaging - waarschijnlijk voor het eerst - een modeshow te lopen. Een professionele stylist zorgt voor de ultieme outfit, hairstyling en visagie. Een jury van modekenners kijkt hoe cool de kinderen zijn met hun bril, terwijl zij in winteroutfit op de 'snow walk' staan. Topmodel Kassandra Schreuder - bekend van Hollands Next Topmodel 2007 - is één van de juryleden én de 'snow walk coach'. Zij is niet alleen zelf enthousiast brildrager, ook heeft zij sinds kort een eigen trendy brillencollectie bij Specsavers.

Leuk en stoer mét bril
"De finale in SnowWorld belooft zeer spannend te worden, want alle kinderen zien er met bril fantastisch uit. Zij laten met enorm veel enthousiasme zien dat het dragen van een bril gewoon cool is, hoe jong je ook bent", zegt woordvoerder Wieke de Vries van Specsavers. "Voor kinderen is het niet alleen belangrijk dat zij goed kunnen zien, het is minstens zo belangrijk dat zij er leuk en stoer uit zien mét bril! En voor alle 'kids' die zichzelf ook écht 'cool' vinden met bril, is er dit waanzinnige evenement. Daarnaast maken ze - dankzij hun bril - ook nog eens kans op prachtige prijzen."

Fantastische prijzen
Degene die tot Specsavers Cool Kid 2008 wordt uitverkozen, wint een geheel verzorgd weekend skiën voor vier personen in het SnowWorld Sporthotel én is het gezicht van Specsavers Cool Kid in 2009. Naast een volledig verzorgd ski-arrangement ontvangt de winnaar ook nog eens 100 euro zakgeld. De winnaar van de tweede prijs ontvangt een waanzinnige spelcomputer mét spel en bijbehorende accessoires. De derde prijs is een 'coole' kledingbon ter waarde van 200 euro die is te besteden aan kleding van Eager Beaver en Rags Industry. De overige finalisten gaan niet met lege handen naar huis. Alle deelnemers krijgen een nieuwe kinderbril ter waarde van 169 euro van Specsavers en een vrijkaart voor SnowWorld.

Coolkid 2008 wordt mede mogelijk gemaakt door kledingmerk Eager Beaver en Rags Industry, Kreatos Kappers en SnowWorld.

Over Specsavers Opticiens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1000 winkels, waarvan op dit moment 93 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 10 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door minimaal volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten.


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (