Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Enorm veel inzendingen Big Idea Contest
Halve finalisten Big Idea Contest nu bekend

Hoofddorp, 19 november 2008 ­ De 20 halve finalisten van de Big Idea Contest van Sanoma Uitgevers zijn vandaag door de vakjury bekendgemaakt. Met een overdonderend aantal van 215 inschrijvingen is de wedstrijd voor innovatieve multimediale ideeën erg populair.

De halve finalisten zijn:
Categorie externe kandidaten
Simone Merkus
Lenny Poppelier
Stefan Rijsmus
Melanie op 't Root
Nina Wassenaar
Marieke Bosma
Elke Lodewijks
Ananda de Jager
Michiel Jansen
Peter Moning
Lieke van Laarhoven

Categorie medewerkers van Sanoma Uitgevers
Cindy van Sloten
Erik Hannema
Joep Zijp
Esther Laseur, Sjaak Hoogkamer, Janneke Niezen, Greetje v.d. Pol, Robert v.d. Broek en Jeroen van Putten Lisa Victorian
Maaike Janssen
Hans de Ligt
Femmigje Kautz

Opvallend
Vorig jaar was de winnares van de externe inzendingen slechts 22 jaar. Dit jaar is de jongste halve finaliste nog maar 15 jaar jong! Vijf van de halve finalisten van de categorie externe inzendingen zijn studenten van hogescholen. De verhouding tussen print en digital media is ook dit jaar opvallend. Van alle interne en externe inzendingen bij elkaar hebben dit jaar 5 concepten voor tijdschriften het tot de halve finale geschopt, terwijl 9 ideeën voor websites door zijn naar de halve finale.

Jort Kelder
De halve finalisten krijgen op 25 november de kans om tijdens een elevator pitch publiek en jury voor hun idee te winnen. De jury kiest zes finalisten en het publiek mag nummer zeven en acht aanwijzen. Op 4 december is de finale en worden er twee winnaars gekozen. De twee finales worden gepresenteerd door ­ ook creatief mediamaker ­ Jort Kelder.

De prijzen
De twee winnaars krijgen een geldbedrag van ¤ 2.500. Daarnaast zal Sanoma Uitgevers er alles aan doen om te kijken of de ideeën ook daadwerkelijk uitgevoerd kunnen worden. Sanoma Uitgevers biedt met de Big Idea Contest een podium aan iedereen die een goed media-idee denkt te hebben. Heel Nederland kon zijn idee voor print, online, mobile of events insturen via de site www.bigideacontest.nl.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen ­ Sanoma Magazines Netherlands ­ een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (