Unamic/HCN winnaar Gouden FD Gazelle Award 2008


ALMERE, 20081119 -- Unamic/HCN, actief op het gebied van Business Proces Outsourcing van klantprocessen, is winnaar geworden van een Gouden FD Gazelle Award 2008.

De FD Gazellen Awards worden jaarlijks per provincie uitgereikt aan de snelst groeiende bedrijven in Nederland. Als criteria voor de prijs gelden een omzetgroei (in euro's) van minimaal 20% in de jaren 2005 tot en met 2007 en een positief bedrijfsresultaat over het laatste jaar. Met een omzetgroei van 206% over de laatste drie jaar is Unamic/HCN in de omzetklasse "middelgroot' het best presterende bedrijf. De prijs is dinsdag 18 november uitgereikt tijdens een bijeenkomst in het Provinciehuis te Utrecht.

Directeuren en oprichters Jeroen ten Haave en Micha Willemse zien de prijs als een bekroning op het gevoerde beleid van de afgelopen jaren en een aanmoedigingsprijs voor de toekomst. Ten Haave: "Samen met onze medewerkers en onze opdrachtgevers zijn we dagelijks bezig om goede prestaties neer te zetten en zoveel mogelijk rendement te behalen uit klantcontact. Deze prijs is voor ons allemaal een groot compliment."

Unamic/HCN is een bedrijf dat behoorlijk aan de weg timmert; sinds het recente samengaan met branchegenoot HCN is de nieuwe combinatie Unamic/HCN de grootste onafhankelijke Nederlandse zakelijke dienstverlener op het gebied van outsourcing van klantprocessen. "De wereldwijde financiële ontwikkelingen van de afgelopen maanden zullen voor veel bedrijven in het kader van `flexibilisering en cost cutting' een aanleiding zijn om hun klantprocessen uit te besteden aan een gespecialiseerde partner. Vanuit onze vestigingen in de Benelux of onze offshore locaties in Turkije en Suriname kunnen we hier invulling aan geven maar ook het overnemen van personeel en/of het uitvoeren van de werkzaamheden op de locatie van de opdrachtgever zijn hierbij opties," aldus Willemse.

Over Unamic/HCN
Unamic/HCN is actief op het gebied van Business Process Outsourcing van klantprocessen. Met tien vestigingen in de Benelux, drie offshore vestigingen (Paramaribo, Istanbul, Antalya) en twee onsite locaties bij opdrachtgevers is Unamic/HCN de grootste onafhankelijke partij op de Nederlandse markt en markleider op het gebied van offshore klantcontact. In zowel de business-to-consumer als de business-to-business markt ondersteunt Unamic/HCN bedrijven bij het verhogen van omzet en rendement uit klantprocessen. De dienstverlening van Unamic/HCN bestaat onder andere uit het voor opdrachtgevers uitvoeren van multi-channel klantcontacten, activiteiten op het gebied van billing, backoffice en collection, onsite ondersteuning, Offshoring en Interim Management & Training. Unamic/HCN heeft ongeveer 3000 medewerkers in dienst, behaalt jaarlijks 60 miljoen euro omzet, voert in 2 miljoen uur 15 miljoen calls per jaar, beantwoordt 1,2 miljoen e-mails en Unamic/HCN factureert en incasseert voor opdrachtgevers op jaarbasis 900 miljoen euro.





Unamic/HCN