Gemeente Achtkarspelen


Agenda gemeenteraadsvergadering

Vergadering van de raad van de gemeente Achtkarspelen op donderdag 20 november 2008, aanvang `s 19.30 uur in de raadzaal van het gemeentehuis te Buitenpost (Stationsstraat 18).

Algemeen

1. Opening

2. Vaststellen agenda

3. Mededelingen

Besluitvormend deel

4. Notulen raadsvergadering van 30 oktober 2008 en 6 november 2008
5. Rapport Berenschot

6. Tweede Berap

7. De uitvoering van de WSW in de toekomst bij Caparis NV
8. Vaststelling voorbereidingsbesluiten (in verband met artikel 19, lid 1 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening)

9. Ingekomen stukken

Opiniërend deel

10. Koopzondagen regeling

Informerend deel

11. Brief gemeente Veendam inzake motie aanpassing fiscale vrijwilligersregeling

12. Afspraken bij raadsvergaderingen t/m 30 oktober 2008 en t/m 6 november 2008

13. Periodieke informatieverstrekking NOFA

Sluiting

De voorzitter,
T.J. van der Zwan

Voorafgaand aan de raadsvergadering is er een vragenhalfuur voor raadsleden, tenzij er bij de voorzitter geen vragen zijn ingediend. Het vragenhalfuur begint om 19.30 uur, de raadsvergadering begint na afloop van het vragenhalfuur.

U kunt de stukken voor de raadsvergadering inzien via onze website www.achtkarspelen.nl of bij de griffie van de gemeenteraad op het gemeentehuis, Stationsstraat 18 in Buitenpost.
Ook voor eventuele laatste wijzigingen van de agenda verwijzen wij u graag naar onze website http://www.achtkarspelen.nl .

Inspraak
Voorafgaande aan het opiniërende en het besluitvormende deel van de vergadering kunnen burgers het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Degene, die van het spreekrecht gebruik wil maken, meldt dit schriftelijk of mondeling voor aanvang van de vergadering aan de griffier. Elke spreker krijgt maximaal vijf minuten het woord.

Het woord kan niet gevoerd worden:

- Over informerende agendapunten;

- Over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep op de rechter open staat, zal staan of heeft opengestaan;
- Benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen;
- Indien een klacht ex artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht kan of kon wordeningediend. - Onderwerpen waarover een hoorzitting is gehouden door een ad hoc commissie uit de raad.

Renske van der Tempel
Postbus 2
9285 ZV Buitenpost
Telefoon: (0511) 54 82 54
E-mail: raadsgriffie@achtkarspelen.nl