Zoekmachine marketing ClearSense goed voor 32 procent ticketverkoop


AMSTERDAM, 20081120 -- Amsterdam, "PICNIC 2008 kent grote namen," schrijft Marketingtribune. Dutch Cowboys kopt: "PICNIC '08 groot succes." en "Het is weer voorbij, maar ik was erbij!" Een enthousiaste bezoeker roemt in zijn blog de inspiratie die hij op heeft gedaan tijdens het jaarlijks terugkerend evenement dat altijd in het teken staat van vernieuwing, collaborative creativity, media en geld verdienen.

PICNIC08 was goed voor 8535 bezoekers, alle professionals, uit de creatieve en technologiesector, waarvan eenderde afkomstig uit het buitenland. In het evenement waren meer dan 100 nationaliteiten vertegenwoordigd. En tijdens PICNIC werd de live videostream van het event door ruim 3000 kijkers bekeken.

Partnership
Ook Claire Powell, marketing manager van PICNIC08, kan op een geslaagd evenement terugblikken. Een greep uit haar middelen: e-mail nieuwsbrieven, banner placement, sponsorships newsletters, tv-commercials, AdWords, narrow casting, Green Graffiti, Boomerang free cards, printadvertenties, toiletreclame, abri's en dat alles met een zeer beperkt media placement budget.

Powell: "Partnerships, barter deals, zijn voor PICNIC het belangrijkste element van de marketingmix. De partners krijgen exposure, wij krijgen in ruil daarvoor vrije dienstverlening. ClearSense is met PICNIC08 een partnershipovereenkomst aangegaan. In deze samenwerking assisteerde ClearSense in het optimaal vindbaar maken van www.picnicnetwork.org. ClearSense zette de AdWords-campagne op voor PICNIC en beheerde en optimaliseerde de campagne. Ook bracht het bedrijf advies uit over conversieverbetering. In ruil voor deze service kreeg ClearSense de status van Servicepartner. Dat creëerde voor ClearSense de mogelijkheid om actief te participeren in het kansrijke PICNIC.

Meten is weten: de resultaten
Powell: "Dit jaar hebben we al onze marketingactiviteiten meetbaar gemaakt. Van kaartverkoop tot satisfaction. Direct verkeer naar onze site was goed voor 45 procent van de kaartverkoop, partnersites voor 23 procent, en paid search leverde 32 procent van de kaartverkoop op. Meten helpt ons de marketing van komend jaar te verbeteren."

Met die 32% bijdrage uit paid search is het event voor ClearSense ook een groot succes geweest. Hiermee is opnieuw geïllustreerd dat de dienstverlening van een Search Engine Marketing bureau als ClearSense van grote toegevoegde waarde kan zijn.

Powell: "Of PICNIC haar partnership met ClearSense wil voorzetten? Als het aan mij ligt wel, ik ben van long term relations. Samen groeien, samen de resultaten verbeteren. En bovendien kun je dan ook de resultaten van beide keren met elkaar vergelijken!"

Over PICNIC
PICNIC is hét jaarlijkse internationale evenement in Amsterdam, op het gebied van creativiteit en innovatie, toegespitst op media, entertainment en technologie. Het evenement combineert een congres met gerenommeerde sprekers uit binnen- en buitenland met een uitgebreid aanbod van seminars en workshops. PICNIC tagline is `Create the Future', thema van 2008 was `Collaborative Creativity'. De vierde editie van PICNIC vindt plaats van 23 tot 25 September 2009, weer in de Westergasfabriek.
www.picnicnetwork.org

Over ClearSense
ClearSense is specialist in het opzetten en beheren van zoekmachine advertentiecampagnes en optimalisatie van websites ten behoeve van de onbetaalde vindbaarheid. We doen dit voor uiteenlopende klanten in verscheidene landen: van MKB tot multinational. De circa 100 medewerkers van ClearSense richten zich op het succesvol bij elkaar brengen van koper en verkoper op internet. Bij ClearSense werken ruim 40 Google Advertising Professionals.





Ingezonden persbericht