Ernst & Young heeft beste sportcampagne

21/11/2008 10:27

Ernst & Young

Accountants- en adviesfirma verdient zelf een medaille

ROTTERDAM, 21 NOVEMBER 2008 - De coach-campagne van Ernst & Young heeft de SponsorRing gewonnen in de categorie sport. De campagne tijdens de Olympische Spelen in Beijing benadrukte dat niet alleen de sporter een medaille verdient maar ook de coach. Die heeft er namelijk voor gezorgd dat het potentieel van de sporter omgezet is in een goed resultaat. Een beeld waar Ernst & Young zich graag in herkent. De campagne werd gevoerd op radio, in dagbladen en magazines, op internet, op bilboards langs de snelwegen en op Nederlandse luchthavens.

Tijdens de campagne stond een internetverkiezing centraal waarbij het Nederlandse publiek de beste Olympische coach tijdens de Spelen in Beijing kon aanwijzen. Gouden waterpolocoach Robin van Galen won uiteindelijk goud in deze verkiezing. Ten tijde van de huldigingen van de sporters op het podium in het Holland Heineken House, eerde Partner in Sport Ernst & Young ook de coaches door ze een bokaal te overhandigen. De campagne is uitgevoerd in samenwerking met NOCNSF.

"We zijn apetrots", zegt sponsormanager Kristel van der Linden van Ernst & Young. "Mensen vinden het vooral knap dat we met onze campagne niet alleen reclame hebben gemaakt voor onze firma, maar er ook in zijn geslaagd om de coaches in het zonnetje te zetten. Media hebben tijdens deze Spelen echt meer aandacht besteed aan de rol van de coach. Op weg naar Vancouver gaan wij zeker door met het thema coaching. Wij willen het Nederlandse publiek bewust maken van het belang van goede coaching voor de sport in Nederland. En volgens de resultaatmetingen is dat ook nog eens goed voor ons merk."





http://www.ey.nl