Nieuwe website zorgt voor digitale revolutie in letselschadewereld

21/11/2008 12:36

Mijnletsel.nl

Afhandeling letselschade sneller en transparanter via i-letsel.nl

TILBURG - De afhandeling van letselschadezaken in Nederland kan binnenkort sneller, overzichtelijker en met grotere tevredenheid geregeld worden via Internet. Via de nieuwe website www.i-Letsel.nl kunnen slachtoffers, belangenbehartigers, medisch adviseurs en verzekeringsmaatschappijen één elektronisch dossier aanmaken en bijhouden, iets wat de communicatie verbetert en de procedures aanmerkelijk verkort.

Het initiatief hiervoor komt van Hans Noordsij van het Letselbureau in Tilburg. Eerder creëerde hij al het Internetplatform www.mijnletsel.nl om de letselschadewereld transparanter te maken en cliënten een breed spectrum aan informatie te bieden, zoals de kennisbank Letselpedia, links naar letselschadespecialisten en advocaten, uitleg over procedures, het Keurmerk Letselschade, de Gedragscode en juridische regels.

,,Letselschadeslachtoffers krijgen nog steeds te maken met een hoop gedoe om hun schade verhaald te krijgen", stelt Noordsij. ,,Via een elektronisch dossier op i-Letsel.nl kan de klant zijn eigen zaak volgen en wordt de communicatie in de vorm van brieven of online berichten verbeterd. Op die manier kan er aanmerkelijk sneller gewerkt worden. Wat vroeger weken duurde is nu vaak secondewerk."

Jaarlijks dienen er in Nederland gemiddeld 30.000 letselschadezaken. Bij de meeste gaat het om verkeersongevallen. Daarna komen de bedrijfsongevallen en de medische missers. De afhandeling duurt gemiddeld drie maanden tot twee jaar. Slachtoffers worden vaak bijgestaan door gespecialiseerde bureaus als dat van Noordsij of letselschade-advocaten.

Noordsij wil met zijn websites openheid creëren en verborgen commerciële doelen aan de kaak stellen. ,,Wij kiezen de stoel van het letselschadeslachtoffer als uitgangspunt en nemen vanuit die positie diverse initiatieven onder de loep", legt hij uit. Na de goede ervaringen van zijn bureau met i-letsel.nl, wil hij het systeem begin 2009 openstellen voor de gehele letselschadewereld. Inmiddels hebben al zes tot zeven bureaus belangstelling getoond om er gebruik van te maken.

Via de website wordt een centraal dossier aangemaakt waarin alle partijen alle informatie verzamelen. Van de schadeformulieren tot de medische rapporten, van brieven tot gestelde vragen, van schadeposten tot notities van gesprekken. Het dossier is afgeschermd en alleen met een (kosteloos) digitaal paspoort en/of inlogcode en een wachtwoord te raadplegen door de betrokken partijen. ,,De brief die over verschillende schijven bij de klant moet komen is er nu meteen. De vragen die hij heeft voor de medisch adviseur worden on-line beantwoord", geeft Noordsij enkele voorbeelden van snellere communicatie. ,,Daarnaast is het overzichtelijker en is de kans dat er iets kwijtraakt nul."

Voor meer informatie: www.i-letsel.nl





http://www.i-letsel.nl