Vereniging Eigen Huis

Akkoord Verliespolis met Nationale-Nederlanden, Postbank en RVS

De Stichting Verliespolis heeft samen met de Stichting Woekerpolis Claim een akkoord bereikt met Nationale-Nederlanden over een oplossing voor klanten van Nationale-Nederlanden, Postbank Verzekeringen en RVS met een woekerpolis. De Stichtingen zullen het bereikte onderhandelingsresultaat op korte termijn met een positief advies via een peiling voorleggen aan hun deelnemers. Polishouders van Nationale Nederlanden die zich bij de Stichting Verliespolis hebben aangesloten ontvangen bovendien ⬠50,- extra.

Wat moeten klanten en oud-klanten doen?
Klanten van de genoemde verzekeraars met een lopende polis hoeven zelf niets te doen. Zij ontvangen een brief van hun verzekeraar met daarin informatie over de vervolgstappen.

Mensen met een polis die al is afgelopen of beëindigd, moeten zich wel zelf melden bij Nationale-Nederlanden. Nationale-Nederlanden en de Stichting Verliespolis zullen in een later stadium bekend maken hoe dat moet. Houdt u daarom de websites van de verzekeraars en de Stichting Verliespolis goed in de gaten.
Marlies Pernot, algemeen directeur van Vereniging Eigen Huis is tevreden over het bereikte resultaat: âDelta Lloyd was de eerste verzekeraar die over de brug kwam. Nu Nationale-Nederlanden volgt, is de trend definitief gezet. Alle consumenten met een woekerpolis hebben recht op dezelfde duidelijkheid over compensatie voor te veel betaalde kosten!â Ook Gilles Hooft Graafland, voorzitter van de Stichting Verliespolis is content: âHet is goed dat ook de klanten van Nationale-Nederlanden nu duidelijkheid en zekerheid over een oplossing krijgen. Temeer omdat inmiddels is gebleken dat deze oplossing kan rekenen op een groot draagvlak.â

Meer weten?
Lees het persbericht
Toelichting op de regeling met
Nationale-Nederlanden (pdf)
Bekijk de voorbeeldberekeningen (pdf) Bekijk de vragen en antwoorden op de website van Nationale-Nederlanden

Bron: Vereniging Eigen Huis/Stichting Verliespolis Amersfoort, 21 november 2008

---