Ingezonden persbericht


21 november, 2008

Nederlandse topdesigner ontwerpt think space

"Think Space" installatie STIMULEERT HET BREIN VAN ZAKENMENSEN


· Nederlandse Interieurontwerper Gilian Schrofer aangekondigd als derde innovator in de Think Tank campagne
· Nieuwe Think Space innovatie om vermoeidheid bij frequente zakenreizigers te verlichten
· The Think Space is gisteren gepresenteerd in het Crowne Plaza Hotel Brussels Airport en geïnstalleerd in een aantal geselecteerde Crowne Plaza Hotels

Crowne Plaza Hotels & Resorts maakte gisteren de volgende deelnemer aan de Crowne Plaza Think Tank campagne bekend. Het is de Nederlandse interieurontwerper Gilian Schrofer geworden.

De vermaarde Nederlandse interieurdesigner Gilian Schrofer onthulde gisteren in het Crowne Plaza Hotel Brussels Airport een op maat gemaakte 'Think Space' installatie. De Think Space is bestemd voor Crowne Plaza Hotels in België, Duitsland, het Midden-Oosten en het Verenigd Koninkrijk.

De Think Space is speciaal ontworpen om vermoeide zakenreizigers die in hun hotel aankomen na een vlucht of een trip, te verfrissen. Het idee achter de Think Space is dat de reiziger vijf minuten in de speciaal ontwikkelde ruimte doorbrengt en dat deze ervaring zijn brein stimuleert, zodat hij helemaal opgefrist en productief aan de slag kan voor de rest van de werkdag.

Om de Think Space te creëren, deed Gilian onderzoek naar het effect van de stimulatie van de vijf zintuigen op het brein. Op basis daarvan, ontwierp hij de verschillende aspecten van de Think Space om ieder zintuig apart te stimuleren. De bedoeling is dat het brein als het ware ontwaakt na een reis en dat de zakenreiziger meer geconcentreerd is. Het was Gilians ambitie om een soort hazenslaapje in wakkere toestand te creëren, waarbij de gebruiker op korte tijd opnieuw energie krijgt.

De Think Space is als een privéoase voor één persoon, waaruit iedere externe afleiding gebannen wordt, zodat de gebruiker zich volledig kan concentreren. De ruimte op zich is een met lucht gevulde ovale vorm die aan een stalen frame hangt en die de zakenreiziger 'openritst' om te betreden.

Eenmaal in de Think Space wordt elk zintuig als volgt gestimuleerd:
· Smaak: Reizen heeft invloed op de smaakzin. Onderzoek heeft reeds aangetoond dat vliegen de smaakpapillen voor 30 procent verdooft. Daarom wordt de gebruiker in de Think Space een eenvoudig muntje aangeboden, waarvan bekend is dat het de zintuigen oppept en verfrist.*


· Tast: In de kamer staat een knusse stoel waarin de zakenreiziger lekker achteruit kan gaan liggen om zich te ontspannen. Ondertussen kan hij met een knijpbal spelen die naast de stoe ligt. De gebruiker wordt aangemoedigd om beide handen afwisselend te gebruiken, zodat de beweging beide hersenhelften stimuleert.


· Zicht: De Think Space is fel rood. Deze kleur werd speciaal gekozen omwille van haar bewezen opwekkend effect. De gebruiker wordt als het ware omhuld door deze warme en oppeppende kleur.


· Geur: In de ruimte wordt een geur van pepermunt verspreid. Onderzoek heeft aangetoond dat de geur van pepermunt de concentratie voor opdrachten verhoogt door de hersenen te stimuleren. Uit dit onderzoek bleek ook dat pepermunt doeltreffender is dan cafeïne.**


· Gehoor: Aan het plafond van de Think Space hangen isolerende hoofdtelefoons waarmee de gebruiker kan luisteren naar een zorgvuldig geselecteerde soundtrack van iMusic. Deze muziek werd speciaal samengesteld om de neuronen van de hersenen te stimuleren, die er op hun beurt voor zorgen dat het bloed goed stroomt en dat het brein sneller werkt.***

Gilian ontwierp al interieurs voor hotels, bars en restaurants over de hele wereld, waaronder het Hotel de L'Europe in Amsterdam en de Supperclub restaurants overal in Europa.

De Crowne Plaza hotels in Brussel, Amman, Hamburg en Londen krijgen vanaf 21 november allemaal een Think Space in hun lobby. Deze Think Spaces blijven in de hotels tot begin 2009.

Gilian Schrofer is de derde 'Crowne Plaza Innovator' die bekend wordt gemaakt in het kader van de Crowne Plaza Think Tank campagne van dit jaar, waarbij de hotelketen een aantal creatieve bedrijfsleiders inschakelt. Elke innovator werkt samen met de hotelketen om een ander product of een andere service te creëren die zakenreizigers in de Crowne Plaza hotels in de regio rechtstreekse voordelen biedt.

Gilian Schrofer ziet zijn samenwerking met de hotelketen als volgt: "Voor zakenreizigers is het vaak balanceren op een slap koord om een veeleisende job te combineren met de extra druk van buitenaf, zoals lange werkdagen en jetlag. Met de Think Space wou ik voor de hotelgasten van Crowne Plaza een unieke zintuiglijke ervaring voor de zakenreiziger ontwerpen die opwekkend werkt. Zie het als een hazenslaapje in wakkere toestand. Door alle zintuigen te activeren, wil de Think Space de gebruiker stimuleren voor alle uitdagingen van de komende werkdag, ongeacht alle andere factoren die hun energie uitputten."

Op de speciale Think Tank microsite www.crowneplazathinktank.com vindt u bijkomende informatie over Gilian Schrofer en over de innovatorcampagne.

Noot aan de redactie:

* Statistieken naar het resultaat van onderzoek door de Universiteit Reading. ** Onderzoek door William Dember en Joel Warm van de Universiteit van Cincinnati. *** Voor meer informatie over iMusic, surf naar www.vth.biz

The Think Space staat in de volgende Crowne Plaza Hotels:
- Crowne Plaza Brussels Airport

- Crowne Plaza Hamburg

- Crowne Plaza Amman

- Crowne Plaza London Docklands

Over Gilian Schrofer
De Nederlandse interieurdesigner Gilian Schrofer begon zijn carrière in de hotel en catering industrie. Als medeoprichter van het bekende bedrijf Concreet, was hij van 1997 tot 2004 verantwoordelijk voor het interieur van verschillende gevierde restaurants, bars en hotels, zoals de Supperclubs in Europa en het Hotel de l'Europe in Amsterdam. Hij is nu bezig met meer culturele opdrachten met zijn bedrijf Concern, dat hij in 2005 met zijn zakenpartner Cindy Bosma oprichtte.

Over de Crown Plaza Think Thank campagne
Voor meer informatie over de innovators van de Crown Plaza Think Thank campagne, surf naar www.crowneplazathinktank.com .

InterContinental Hotels Group PLC (IHG) uit Groot-Brittannië (LON:IHG, NYSE:IHG (ADRs)) is de grootste hotelgroep ter wereld wat het aantal kamers betreft. Via verschillende dochterondernemingen bezit, beheert, leaset of geeft IHG concessies in meer dan 4.100 hotels en meer dan 600.000 kamers in bijna 100 landen en gebieden over de hele wereld. IHG heeft een portefeuille erkende en vermaarde hotelmerken, waaronder InterContinental® Hotels & Resorts, Crowne Plaza® Hotels & Resorts, Holiday Inn® Hotels and Resorts, Holiday Inn Express®, Staybridge Suites®, Candlewood Suites® en Hotel Indigo®, en beheert ook 's werelds grootste getrouwheidsprogramma voor hotels, Priority Club® Rewards genaamd, dat wereldwijd meer dan 40 miljoen leden telt.

Op 30 september 2008 had IHG 18 hotels in portefeuille in België, waarvan 5 Crowne Plaza, 8 Holiday Inn en 5 Express by Holiday Inn.

Met meer dan 1.700 hotels in ontwikkeling zal IHG ongeveer 200.000 medewerkers recruteren om de volgende jaren zijn globale expansie te ondersteunen.

IHG biedt informatie en online boekingen voor al zijn hotelmerken op www.ihg.com en informatie over het Priority Club Rewards-programma op www.priorityclub.com .

Voor aanvullende informatie, interview aanvragen en foto's in hoge resolutie kunt u terecht bij:

Sara Meulenbroek
Email: smeulenbroek@trimedia.nl
en
Garance Bongers
Tel: 023-7503210
Email: gbongers@trimedia.nl