Nederlandse Spoorwegen

21 november 2008

NS uitgeroepen tot sponsor van het jaar 2008

Twee prijzen voor sponsorbeleid NS

De Nederlandse Spoorwegen zijn gisteravond uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar 2008. Zij kreeg deze prijs voor de wijze waarop zij vanaf 2001 tegen alle negatieve publieksstromen in, een succesvol sponsorbeleid heeft ingezet en volgehouden waardoor zij veel sympathie voor het bedrijf heeft weten terug te winnen. Het totaal aan sponsoractiviteiten van NS is logisch, creatief, samenhangend en consistent. De jury noemde NS een eerste klas Sponsor en gaf aan dat sponsoring bij NS dit jaar volledig tot wasdom is gekomen op het gebied van sport (crossmediaal platform Station Beijing in samenwerking met NOC*NSF) en op cultureel en maatschappelijke gebied (Tijd voor Lezen in samenwerking met Stichting CPNB). De sponsoring wordt bovendien gedragen door veel eigen activiteiten. De jury vermeldde separaat dat zij bijzonder te spreken is over het lef waarmee NS bij Station Beijing spraakmakend interactief is gegaan.

Jenny Hudepohl, Hoofd Marketingcommunicatie bij NS: `We zijn ongelooflijk trots dat we deze prijs in de wacht hebben gesleept. Het is voor ons een bevestiging van het feit dat de wijze waarop NS haar sponsorbeleid vorm geeft hoog gewaardeerd wordt.'

Ook winnaar in categorie Maatschappij

Naast de prijs `Sponsor van het Jaar 2008'was de sponsoring door NS van Stichting CPNB ook de winnaar in de categorie Maatschappij. De jury vond dat NS het gebied Lezen erg goed geclaimd heeft en de sponsoring professioneel heeft uitgewerkt en naar alle media doorgetrokken. De jury noemde de samenwerking met CPNB een partnerschap dat enorm veel publiciteit oplevert en goed onderbouwd is met onderzoek: `NS is al tijden aan het bouwen aan deze case en is ook dit jaar weer met sterke nieuwe campagnes geactiveerd. Zo breed geactiveerd dat ook mensen die niet met de trein reizen deze case kennen en waarderen. Lezen en treinreizen is een compleet verhaal dat goed spoort.'

Esmeralda Duys, binnen NS verantwoordelijk voor het sponsorbeleid van CPNB gaf aan dat ze ongelooflijk blij is dat NS deze mooie prijs voor de tweede keer in de wacht heeft gesleept: `Het is voor ons een bevestiging dat we al zeven jaar goed bezig zijn. In het begin was de sponsoring vooral gericht op het verbeteren van het

NS Reizigers B.V., Utrecht Handelsregister Utrecht 30124362

Datum 21 november 2008
Pagina 2/2

imago van NS en de laatste tijd wordt hij daarnaast ook vaker ingezet voor verkoopdoelstellingen. Door een intensieve en enthousiaste samenwerking tussen NS en CPNB zijn we er al die jaren in geslaagd een optimale verhouding tussen vernieuwing en het bouwen aan tradities - zoals bijv. het gratis reizen met het Boekenweekgeschenk tijdens de Boekenweek - te bewerkstelligen.'