Ingezonden persbericht


Alle huizenzoekers onder handbereik door samenwerking funda en Mailmedia

Amsterdam, 20 november 2008 - Mailmedia is sinds deze week de exclusieve partner voor de exploitatie van email adressen en SMS nummers van funda. Naast deze grootste huizensite van Nederland werkt Mailmedia al samen met Jaap, Huislijn.nl, Brixter en Dimo. Hierdoor bereikt Mailmedia met haar woonsegment vrijwel alle Nederlandse huizenzoekers. Ondanks de recente economische ontwikkelingen, waaronder de afnemende vraag op de huizenmarkt, merkt Mailmedia juist een aantrekkende vraag om deze doelgroep zo gericht mogelijk te bereiken. Met name bij adverteerders in branches als personal finance, telecom, energie, internetaansluiting en woninginrichting ziet Mailmedia een verschuiving van brede campagnes naar gerichte online marketing acties.

Gezamenlijk beschikken funda, Jaap, Huislijn.nl, Brixter en Dimo over ruim 280.000 huizenzoekers in hun bestanden. Aangezien er jaarlijks 200.000 huizen worden verkocht en er ruim 300.000 huizenzoekers zijn (Bron: CBS), bereikt de adverteerder via Mailmedia nagenoeg alle huizenzoekers van Nederland.

"Het exploiteren van email adressen vereist specialistische kennis en vooral ook schaalgrootte. Dat is juist hetgeen Mailmedia ons kan bieden." Aldus Jeroen Wilhelm, marketing manager van funda. Mailmedia verzorgt naast de exploitatie ook opbouw en verrijking van de individuele databases. Hierbij heeft Mailmedia het exclusieve recht op exploitatie van de gegenereerde email adressen en mobiele nummers voor email en SMS marketing. Naar deze huizenzoekers kunnen adverteerders gericht aanbiedingen sturen via email of SMS. Dit gebeurt nadat hiervoor toestemming is gegeven van de betreffende consument.

"Verhuizen blijkt een moment te zijn waarop de consument forse uitgaven doet in de inrichting van zijn huis, zoals een nieuwe keuken of de vervanging van audio- en videoapparatuur. Op dat moment wordt ook de hypotheek afgesloten en neemt hij tegelijkertijd zijn verzekeringen onder de loep en kiest men in veel gevallen nieuwe aansluitingen voor internet, telefoon, energie, etc.", aldus Johan van Mil, CEO van Mailmedia. "Wij merken dat adverteerders in deze economische tijden steeds meer op deze life events gaan richten omdat juist dan deze beslissingen worden genomen."

Over Mailmedia
Full service dialogue data bureau Mailmedia verzorgt voor media zoals Adformatie, Autoweek, Hyves, Nu.nl, Jobnews en zibb.nl op exclusieve basis de exploitatie van hun email- en SMS-bestanden. Mailmedia biedt adverteerders een gericht bereik door deze bestanden te verhuren voor direct email en SMS acties. Mailmedia werkt uitsluitend met ontvangers die graag aanbiedingen per email of SMS willen ontvangen (opt-in) en bereikt daarmee de individuele ontvanger die daadwerkelijk geĂŻnteresseerd is. Als actief lid van DDMA en van emailmarketing association EMMA-nl staat Mailmedia al drie jaar in de Emerce Top 100 van meest betrouwbare internetbedrijven. Mailmedia won afgelopen jaar de EMMA (Email Marketing Award) en is ISO-geceritificeerd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met (