Gemeente Harenkarspel


Commissie Algemeen Bestuurlijke Zaken

Maandagavond 24 november vergadert de commissie Algemeen Bestuurlijke Zaken (ABZ) in het gemeentehuis aan de Oostwal in Tuitjenhorn. De vergadering begint om 19.30 uur in de grote commissiekamer 013 bereikbaar via ingang avondgebruik aan de Delftweg. De vergadering wordt geleid door voorzitter H. de Ruiter, is openbaar en dus toegankelijk voor een ieder. Burgers die willen inspreken, kunnen zich tot een half uur voor de vergadering aanmelden bij de raadsgriffier.

Enkele onderwerpen op de agenda zijn:


1. Opening.

2. Spreekrecht burgers.

3. Vaststellen van de agenda

4. Vaststelling besluitenlijst openbare vergadering commissie ABZ van 13 oktober 2008

5. Toelichting algemeen directeur op het
organisatieontwikkelingstraject

6. Voortgang (on-)mogelijkheden samenvoeging met meerdere gemeenten
7. 3^e kwartaalrapportage.Voorgesteld raadsadvies:


1. De 3^e kwartaalrapportage 2008 en de daarbij behorende begrotingswijziging vaststellen.

2. De stelpost ad 100.500,- als volgt aan te wenden:

A.Een bedrag van 52.000,- voor planproces structuurvisie.

B. Een bedrag van 48.500,- besteden aan versnelling afwikkeling bestemmingsplannen.
C. Indien beide budgetten in 2008 niet of niet volledig worden aangewend, worden deze budgetten, of restanten van deze budgetten, toegevoegd aan het begrotingssaldo 2009.


1. Voorstel beschikbaarstelling aanvullend krediet voor aanschaf van tweede set redgereedschap

2. Voorstel controleprotocol accountantscontrole van jaarrekening 2008.

3. Financiële consequenties van reorganisatie buitendienst
4. Septembercirculaire 2008. Kennisnemen van collegebesluit (..) Gelet op financiele onzekerheid ten aanzien van ontwikkeling van algemene uitkering (meerjarig) wordt geadviseerd terughoudend te zijn met het (structureel) inzetten van extra middelen die gemeente volgens septembercirculaire ontvangt. Het meerjarenperspectief van de begroting 2009 2012 te handhaven op: 2009- 47.000,-(v), 2010- 56.000,-(v), 2011- 111.000,-(v), 2012- 25.000,- (n).

5. Ingekomen stukken; ter advisering aan raad: a. Brief Gedeputeerde Staten van Noord-Holland over uitgangspunten bestuurlijke toekomst Kop van Noord-Holland.Betrekken bij stappenplan (on) mogelijkheden samenvoeging met meerdere gemeenten. Ter afdoening college: a. Brief van Handel& Transport C.H. Kroon over bedrijfsverplaatsing; b. Brief van Bouwend Nederland over belangrijke onderwerpen in de bouw (o.a. verworpen aanbestedingswet); c. Brief van LOGA over zorgverzekering: wijziging CAR-UWO.

6. Mededelingen en stukken ter inzage in het kader van de actieve informatieplicht van het college: a. Toezeggingenlijst raad en raadscommissie voor wat betreft ABZ-onderwerpen met gelegenheid om hierover aan de portefeuillehouders vragen te stellen.. Stukken ter inzage: a. VNGledenbrief over uitkomsten buitengewone ALV 26 september 2008.b Voorstel van de afdeling PBZ over reactie Waarderingskamer in verband met de voortgangscontrole WOZ.
7. Rondvraag en sluiting

De volledige agenda is te vinden op de website in de rubriek gemeentebestuur onder Agenda commissies.

Gemeentehuis :
Oostwal 2,
1747 EZ Tuitjenhorn
Postbus 10,
1749 ZG Warmenhuizen
Telefoon 0226-396600