Ingezonden persbericht


Het 'The Sims' Label kondigt aan dat Winifred Phillips de originele muziek voor SimAnimals(TM) zal componeren

Met SimAnimals, dat vanaf 21 januari 2009 verkrijgbaar zal zijn, ligt de wilde dierenwereld in jouw handen

SCHIPHOL-RIJK, 24 november 2008 ­ Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) kondigde vandaag aan dat componiste Winifred Phillips, die al vaak voor haar werk onderscheiden is, de muziek voor SimAnimals(TM) zal verzorgen. Dit is de nieuwste game binnen de De Sims(TM)-reeks. Phillips heeft vier Game Audio Network Guild Awards gewonnen en wordt vaak geroemd om haar muzikale bijdragen aan computergames, televisie en radio. Onlangs nog werd ze genomineerd voor een Hollywood Music Award voor haar werk aan Racer: The Videogame. Nu zal haar talent gebruikt worden om het bos in SimAnimals tot leven te wekken!

"Het was ons doel om de game een uniek stijlvol eigen geluid te geven," aldus Robi Kauker, audioregisseur van het The Sims Label. "We haalden onze inspiratie uit muziekstukken zoals Peter en de Wolf van Prokofiev. We hadden het gevoel dat de context van de game ons voldoende ruimte gaf om het tijdloze geluid van de instrumenten uit het orkest en de vele verschillende composities van Winifred te gebruiken."

In SimAnimals ga je op ontdekkingstocht in een wilde dierenwereld, zoals je die nog nooit gezien hebt! Je kunt bijna alles in de game aanraken, oppakken en bewegen; van eekhoorns tot vossen en van bomen tot bloemen. Op een ontdekkingstocht die je dieper en dieper het bos in voert kun je een beer zijn lievelingshapje voeren, een konijn of egel oppakken en het beestje bij zijn vriendjes neerzetten, of je kunt je favoriete boom water geven en kijken hoe hij groeit. Tijdens je avontuur zul je nieuwe dierenvrienden maken en er achter komen welke dieren er allemaal in het wild rondlopen. In SimAnimals heb je de mogelijkheid om wilde dieren te ontmoeten, kun je kijken hoe alles reilt en zeilt in het bos en moeder natuur een handje te helpen!

Tijdens je bosavontuur zul je korte muziekfragmenten horen die samensmelten tot de achtergrondmuziek van de game. Op iedere locatie hoor je unieke muziek; van Keltische klanken in combinatie met oude kasteelruïnes tot de funky deuntjes op de oude storthoop. Simpele melodietjes die door enkele orkestinstrumenten ten gehore worden gebracht onderstrepen de grote mijlpalen in de dierenleventjes en de muziek van het orkest zal volledig aanzwellen als de speler verschillende belangrijke keuzes maakt. De muziek is gecomponeerd om de complexiteit van de dierenlevens uit te drukken in menselijke emoties. De wonderen die zich in de boswereld afspelen weerspiegelen de interacties en creatieve, grappige en ondeugende keuzes van de speler. De muziek geeft aan hoe het met het bos gesteld is. Als de afzonderlijke dieren tot wanhoop worden gedreven omdat er niet goed voor ze gezorgd wordt, dan zal dit te horen zijn in de muziek. Op momenten van pure vreugde, als er bijvoorbeeld een jonkie geboren wordt, dan zal de muziek deze vrolijke gebeurtenis extra kracht bijzetten.

"We zijn heel enthousiast over de muziek die te horen is in SimAnimals. Het was de bedoeling dat de muziek de status en het gevoel van de game weer zou geven en Winifred heeft wat dat betreft de spijker op z'n kop geslagen met deze muziek," aldus Sam Player, uitvoerend producent van SimAnimals. "Terwijl je door de game heen speelt zul je aan de muziek kunnen horen hoe jouw keuzes van invloed zijn op het bos. De muziek zal vrolijk en licht zijn als het goed gaat met het bos, maar als er problemen zijn in het bos zal de muziek wat dramatischer en zwaarder klinken."

Phillips is een Amerikaanse muziekcomponist voor computergames en radio. Verder heeft ze enkele fantasy-boeken geschreven. Phillips heeft in samenwerking met muziekproducent Winnie Waldron de muziek voor computergames als Shrek the Third, The Da Vinci Code, Charlie and the Chocolate Factory en God of War geschreven. Voor haar muzikale bijdrage aan de computergame God of War ontving zij een Interactive Achievement Award in de categorie "Outstanding Achievement in Original Music Composition" (uitstekende prestatie met betrekking tot originele muziekcompositie) van de Academy of Interactive Arts and Sciences.

"Het is ontzettend inspirerend voor mijn muziekproducent Winnie Waldron en mijzelf om betrokken te zijn bij zo'n enorm project als SimAnimals, waar de muziek alles bepalend is voor de spelbeleving van de gebruiker," zegt Phillips. "Doordat ik de kans kreeg om aan een compleet nieuwe game te werken, had ik alle vrijheid en creatieve mogelijkheden om het geluid van de game vorm te geven, zonder dat ik daarbij rekening hoefde te houden met bestaande muziek. Dat is best wel een eer."

Bezoek www.SimAnimals.com voor meer informatie over SimAnimals. Ga voor aanvullend materiaal naar www.electronicarts.nl.

Over De Sims(TM)

Sinds de De Sims(TM)-gamereeks werd geïntroduceerd in februari 2000, is er tot op heden het indrukwekkende aantal van 100 miljoen exemplaren van verkocht. De De Sims(TM)-gamereeks is in 22 talen vertaald in 60 verschillende landen. De reeks werd binnen de kortste keren over de hele wereld populair en zelfs een cultureel fenomeen. Bezoek www.desims2.nl of www.desims2.be voor het laatste nieuws over De Sims en om de hipste creaties van de onze community-leden voor De Sims 2 te bekijken. Kijk op www.desims3.nl of .be om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en informatie over De Sims 3.

Over Electronic Arts

Electronic Arts Inc. (EA) is de grootste ontwikkelaar en uitgever ter wereld op het gebied van interactieve entertainmentsoftware. Het hoofdkantoor is gevestigd in Redwood City, Californië. Het in 1982 opgerichte bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling, uitgifte en wereldwijde verspreiding van interactieve software voor videogamesystemen, personal computers, mobiele telefoons en internet. Electronic Arts brengt zijn producten onder vier merknamen op de markt: EA SPORTS(TM), EA(TM), EA SPORTS Freestyle(TM) en POGO(TM). In het boekjaar 2008 registreerde EA 3,67 miljard dollar aan opbrengsten en bezat het bedrijf 27 titels waarvan meer dan één miljoen exemplaren zijn verkocht. EA's homepage en online gamesite zijn te vinden op www.ea.com. Ga voor meer informatie over de producten van EA en de volledige teksten van persberichten naar http://info.ea.com.

EA, EA SPORTS, EA SPORTS Freestyle, POGO, De Sims en SimAnimals zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Electronic Arts Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle overige handelsmerken zijn het eigendom van de betreffende eigenaren.

Eline Mellink & Robbert Minderhoud

Pride PR voor Electronic Arts

+31 71 568 00 28