Ingezonden persbericht


Koninklijke Grolsch N.V

PERSBERICHT

Enschede, 24 november 2008

Barmannen boycotten Cheersch.nl!


- Protest tegen thuistap van Grolsch -

Barmannen in protest tegen de nieuwe thuistap Cheersch. Via Cheersch.nl leert Grolsch iedereen de fijne kneepjes van het vak 'barman'. Maar dat stuit op het nodige protest van de échte barmannen.....

Maandag 24 november om 17.00 uur start bierbrouwer Grolsch een nieuwe gedurfde Cheersch-campagne. Met deze campagne wil Grolsch een krachtige impuls geven aan de bekendheid van het thuistapsysteem Cheersch dat de brouwer eerder dit jaar lanceerde. Met Cheersch is het mogelijk om thuis binnen een handomdraai te kunnen genieten van 'het lekkerste bier dat er is': tapbier. Maar een goed glas bier kunnen tappen wil nog niet zeggen dat iedereen thuis daadwerkelijk 'barman' kan spelen. Daar is meer voor nodig! Op www.cheersch.nl leert Grolsch de consument hoe je een 'getapte' thuisbarman kunt worden door de fijne kneepjes van het vak prijs te geven. Dit alles uiteraard met een flinke knipoog!

Met deze uitgebreide multimediale campagne maakt Grolsch bierdrinkend Nederland bekend met Cheersch. Via tv- en radiocommercials, een ludieke outdoor guerrilla campagne, online advertenties en promoties op de winkelvloer wordt het thuistappen onder de aandacht gebracht. En dát juist op het moment dat bier uit glas enorm aan populariteit wint (CBK bieronderzoek dd 18 november 2008).

Redactionele informatie

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Koninklijke Grolsch N.V.

Helen ter Huurne

Afdeling Corporate Affairs

Tel: 053-483 31 76

Corporatecommunications@grolsch.nl

www.grolsch.nl

www.koninklijkegrolsch.nl

Over Grolsch

Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.