Ingezonden persbericht


Alcatel-Lucent vernieuwt Corporate Communications-oplossingenportfolio voor grootzakelijke markt

Rijswijk, 26 november 2008 â¤* Alcatel-Lucent (Euronext Paris en NYSE: ALU) realiseert zijn Dynamic Enterprise visie met zijn vernieuwde oplossingenportfolio voor de grootzakelijke markt. Nieuwe producten en updates in dit portfolio bieden communicatietechnologie die de productiviteit verder verhoogt en de klantenservice verbetert. Hiermee kunnen bedrijven meer winst genereren en hun kosten verlagen.

Het Alcatel-Lucent Corporate Communications-portfolio omvat spraak-, data-, Unified Communications- en contactcenter-oplossingen. Met het verbeterde aanbod profiteren grote bedrijven van datavirtualisatie, meer schaalbaarheid en strategische centralisatie van communicatieoplossingen in het netwerk. Op deze manier kunnen ze beter omgaan met globalisatieuitdagingen. Organisaties zijn met deze verbeterde oplossingen in staat de productiviteit van medewerkers te verhogen met altijd beschikbare Unified Communications-oplossingen. Ondertussen zorgen de oplossingen voor een verbeterde integratie van applicaties met bedrijfsprocessen. Hierdoor kunnen bedrijven de doelstelling van de Dynamic Enterprise visie verwezenlijken, namelijk het perfect op elkaar afstemmen van netwerk, mensen, processen en kennis om zo de klantervaring te verbeteren.

'Bedrijven moeten een balans vinden tussen betere kostencontrole en effectievere bedrijfscommunicatie', zegt Steve Blood, Research Vice-President van Gartner. 'Om succesvol te zijn in de huidige, sterk competitieve markt, moeten grote bedrijven de voorkeur geven aan standaardgebaseerde platformen. Deze zorgen voor kosteneffectievere integratie van communicatieoplossingen met bedrijfsprocessen. Daarnaast verbinden de oplossingen klanten via de klantenservice met deskundigen.'

Voornaamste pluspunten vernieuwde Corporate Communications-oplossingen De nieuwe Alcatel-Lucent OmniPCX Enterprise 9.0 biedt een veilige, schaalbare, centrale architectuur voor maximaal honderdduizend gebruikers. Met de Session Internet Protocol-controller (SIP) van het systeem en uitgebreide, op standaarden gebaseerde SIP-trunking zijn een kosteneffectieve inzet van applicaties en voordelig beheer van SIP-apparaten mogelijk.

Alcatel-Lucent heeft de nieuwe OmniSwitch 9000E speciaal ontwikkeld voor omgevingen die hoge beschikbaarheid, schaalbaarheid en virtualisatie met multi-virtual routing en forwarding vereisen. Dit resulteert in kostenbesparingen door hardwareconsolidatie en lager stroomverbruik.

Alcatel-Lucent verbetert de bedrijfsproductiviteit door medewerkers te voorzien van persoonlijke tools en beveiligde mobiliteitsopties met de Alcatel-Lucent OmniTouch Unified Communications Solution versie 5.1 en de OmniTouch 8600 My Instant Communicator. Deze oplossingen bieden mogelijkheden voor multimedia en multisession samenwerking, integratie van mobiele apparaten en ondersteuning voor applicaties van derden, zoals Microsoft Office Communicator en IBM Sametime en IBM Lotus Notes.

De Alcatel-Lucent OmniTouch Contact Center Premium, Standard Release 9.0 en de nieuwste CC Teamer-applicatie helpen bedrijven om superieure klantenservice te bieden. Deze oplossingen bieden flexibiliteit en kostenbesparingen terwijl ze het oplossingspercentage bij het eerste klantcontact verhogen. Dit is mogelijk doordat callcenter-agents direct toegang hebben tot backoffice-expertise.

Alcatel-Lucent-oplossingen stimuleren tevens het effectiever intern en met klanten, partners en leveranciers delen van kennis. De oplossingen bieden namelijk open Application Programming Interfaces (API's) en integratie met producten van derden. Dit resulteert in hogere productiviteit en kostenbesparingen.

'Sinds de initiële lancering van het Corporate Communications-oplossingenportfolio bijna twee jaar geleden, heeft Alcatel-Lucent ruim vijfduizend nieuwe enterprise-klanten mogen verwelkomen', zegt Tom Burns, directeur bij Alcatel-Lucent's Enterprise Activiteiten. Het bedrijf blijft innovatieve oplossingen gebaseerd op open standaarden aanbieden. Deze producten zijn uitgerust met SIP-verbeteringen die dynamische bedrijven van elke omvang helpen om kosten te besparen nu IP-centralisatie steeds meer realiteit wordt.'

Voor meer informatie over de Alcatel-Lucent-oplossingen voor de grootzakelijke markt: http://www.alcatel-lucent.com/corporate-offer.

# # #

Over Alcatel-Lucent
Alcatel-Lucent (Euronext Paris en NYSE: ALU) levert oplossingen die serviceproviders, ondernemingen en overheden wereldwijd in staat stellen om spraak-, data- en videocommunicatiediensten aan eindgebruikers aan te bieden. Als een leider op het vlak van vaste, mobiele en geconvergeerde breedbandnetwerken, IP-technologieën, applicaties en services biedt Alcatel-Lucent end-to-end oplossingen die fascinerende communicatiediensten voor de mensen thuis, op het werk en onderweg mogelijk maken. Met activiteiten in meer dan 130 landen is Alcatel-Lucent een lokale partner met een wereldwijd bereik. Het bedrijf heeft het meest ervaren wereldwijde servicesteam in de sector en is een van de grootste research-, technologie- en innovatieorganisaties in de telecomsector. Alcatel-Lucent realiseerde in 2007 een gecombineerde pro-formaomzet van 17,8 miljard euro en het hoofdkantoor bevindt zich in Parijs. Voor meer informatie, zie www.alcatel-lucent.com.



Ingezonden persbericht