Utrecht 26 November 2008

De PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2008 is gewonnen door Fons van Dyck met het boek Het merk mens.

Bestellen:

Het merk mens / druk 1
Het merk mens / druk 1
Dyck, F. Van

Het merk mens is helder van opzet en vanuit de praktijk geschreven. Het boek heeft met name gescoord op de mate praktische toepasbaarheid en toegevoegde waarde voor het vak. Het merk mens is gebaseerd op 5 jaar empirisch onderzoek en geeft een goed overzicht. Het boek schetst de onderbouw van de huidige tijdgeest. Zeker nu we aan de vooravond staan van wellicht een nieuw tijdperk is het boek van de Belg Van Dyck een zeer nuttig stuk gereedschap dat in geen enkele marketinggereedschapskist mag ontbreken. Van Dyck signaleert dat de kloof tussen het merk en zijn klanten breder is dan ooit.

Het boek (ISBN 978 9077442128, 288 pagina's) voldeed als beste aan de beoordelingscriteria: wat is vernieuwend, wat is de praktische toepasbaarheid (ook praktijkvoorbeelden), de toegevoegde waarde voor het vak (herhaling van zetten?), cases & praktijkvoorbeelden, opbouw, structuur & toegankelijkheid (heldere uitzetting) en vormgeving.

Criteria PIM Marketing Literatuurprijs

Als eerste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2008 geldt dat de auteur nieuwe inzichten in de ontwikkeling en vernieuwing van marketing dient te geven. Daarnaast moet het boek in de tweede helft van 2007 of later zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketingvakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing en sales hebben.

Jury

De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2007 wordt voorgezeten door:


- Drs. Hans Molenaar (Voorzitter Platform Innovatie in Marketing)

Juryleden zijn:


- Prof.dr. Ruud Frambach, hoogleraar marketingVrije Universtiteit Amsterdam)


- Prof.dr.ir. Sicco Santema (hoogleraar TU Delft)


- Ir. T. De Boer (Pleon)


- Drs. Arend-Jan Nijhuis (ING)


- Bjorn Hascher (hoofdredacteur vakblad ITcommercie)


- Mijke Post (redacteur Marketing Tribune)


- Egbert Jan van Bel (Beeckestijn Business School)


- Drs. Wil Wurtz (voorzitter CRM Association)

De belangrijkste reden voor het introduceren van PIM Marketing Literatuurprijs is de aandacht vestigen op kwalitatief goede en vernieuwende Nederlandse marketing publicaties die een bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van het marketing vakgebied.

Over PIM - Platform Innovatie in Marketing-Het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) is een kennisnetwerk op het commerciële vakgebied. PIM is een vereniging met als doel: Innoveren van het commerciële vakgebied en het delen en verspreiden van kennis die leidt tot het vergroten van de marketing- en verkoopeffectiviteit.


---

Voor meer informatie

Hans Molenaar

Voorzitter van PIM

06-51030367

Hans.molenaar@pimonline.nl