E-Village introduceert `Clang'


Intuïtieve online marketingoplossing als antwoord op actuele uitdagingen

ZEIST, 20081126 -- E-Village uit Zeist, specialist in online marketingoplossingen, introduceert haar volledig nieuw ontwikkelde webgebaseerde online marketingapplicatie `Clang'. Clang biedt een antwoord op de marketinguitdagingen van deze tijd. Aan de ontwikkeling ging een twee jaar lang durend internationaal onderzoek vooraf naar marketingbehoeften en -vragen, naar nieuwe technologieën en marktontwikkelingen. Hieruit werden vijf belangrijke marketinguitdagingen gedefinieerd waarop Clang een helder antwoord biedt.

Marketinguitdagingen
Vijf marketinguitdagingen vormden de basis voor de ontwikkeling van Clang. Organisaties wereldwijd willen de efficiëntie en effectiviteit van hun marketingorganisatie verhogen. Hiertoe hebben marketeers een helder inzicht nodig om de waarde van marketingprogram­ma's en -investeringen te kwantificeren en te meten. Zodat de toewijzing en ROI van marke­ting­uitgaven geoptimaliseerd kunnen worden. Hiervoor is een uitgebreider inzicht nodig in de wensen, behoeften en voorkeuren van klanten, zodat marketingcommunicatie kan toe­groeien naar persoonlijke, individuele klantconversatie. Zo kan effectief gewerkt worden aan optimalisering van waardevolle en winstgevende klantrelaties.

Klank en weerklank
Clang staat voor klank en weerklank; ofwel actie en reactie. Clang biedt marketeers het inzicht en de mogelijkheden om de marketinguitdaging van vandaag en van de toekomst zelf aan te gaan. Door online klantrelaties op te bouwen en op basis van reacties van individuele klanten elke vervolgactie bij te laten dragen aan versterking van het klantinzicht en de klant­relatie. De wisselwerking -ofwel conversatie- tussen individuele klant en aanbieder is de input voor verdere verfijning van de communicatie en voor verhoging van de effectiviteit. Ofwel, het mechanisme dat marketeers de mogelijkheid biedt om de juiste klant, op het juiste moment de juiste informatie te presenteren.

"Clang biedt marketeers als het ware een persoonlijke online spreekbuis en monitor richting de individuele klant. Waarbij elke actie een reactie te weeg brengt die de klant en diens behoeften steeds beter in beeld brengt. Zo worden on­persoon­lijke emailadressen kleurrijke contactpersonen die gekend zijn en zich gekend weten. En daarmee is aan de belangrijkste voorwaarde voldaan om waardevolle klantrelaties te onderhouden en uit te bouwen", aldus Robert Rebergen, directeur van E-Village.

Een nieuwe dimensie
Clang is duidelijk geen uitbreiding op de succesvolle E-Village applicatie E-Messenger. Robert Rebergen: `Het is een volledig nieuwe ontwikkeling waarin natuurlijk wel de ervaringen van onze relaties met E-Messenger zijn meegenomen. Clang tilt online marketing naar een nieuwe dimensie. Niet de techniek, maar de marketeer en diens uitdagingen staan centraal.'

Intuïtief
Om de efficiency en effectiviteit van online marketing te optimaliseren, is gebruiksvrien­delijk­heid van het systeem essentieel. Clang is uiterst eenvoudig te gebruiken. Het opzetten, plannen, managen en verfijnen van zelfs de meest uitgebreide campagnes is snel en eenvoudig te realiseren, zonder technische kennis. `Het systeem is qua opzet, functies en gebruiksvriendelijkheid onvergelijkbaar met andere systemen op de markt. Clang gaat uit van de denkwijze en behoeften van marketeers en werkt volledig intuïtief', aldus Robert Rebergen.

E-Village presenteerde Clang gisteren aan relaties en belangstellenden in Het Groene Paviljoen van het Bomencentrum Nederland te Baarn. Egbert Jan van Bel, auteur van o.a. "Event Driven Marketing" en "Kloteklanten" was gastspreker en verzorgde een presentatie over Marketing en de uitdagingen voor de toekomst.

E-Village
E-Village is online marketingspecialist en ontwikkelaar van online marketingoplossingen in zowel b2b als b2c markten. E-Village werd in 2008 opnieuw winnaar van een EMMA (E-mail Marketing Award) en staat in de Top 10 van Skillcity's snelste ICT-groeiers van Midden-Nederland.

www.createaclang.com





Ingezonden persbericht