Ingezonden persbericht


PERSBERICHT, Amsterdam 27 november 2008

De Telegraaf komt met een vernieuwd weekendproduct Per januari 2009 komt De Telegraaf met een vernieuwde weekendformule.

De Telegraaf start in het weekend van 3 januari 2009 met een vernieuwde weekendformule. Dit betekent dat er vanaf 3 januari elke zaterdag naast magazine VROUW ook een RTV/Privé bijlage verschijnt. Dit is een uitneembare gids op tabloidformaat. Daarnaast verschijnt De Telegraaf per 4 januari elke zondag op tabloidformaat, komt er een restyle van de Reiskrant en wordt de krant op zondag wekelijks verrijkt met een special.

Uit onderzoek blijkt dat lezers van De Telegraaf een voorkeur hebben voor een praktisch uitneembare weekend TVgids. Mede om deze reden introduceert De Telegraaf per januari 2009 een handzame RTV/Privé bijlage. Deze 16 pagina's tellende entertainmenttabloid bevat de wekelijkse TV- en radioprogrammering van het betreffende weekend plus een toelichting op het laatste filmaanbod. Daarnaast bevat de tabloid het laatste nieuws van spraakmakende TV-sterren, puzzels en recensies van DVD's, films en boeken.

Zondag 4 januari verschijnt de eerste Zondagkrant met een wekelijkse themabijlage op tabloidformaat. De inhoud hiervan sluit aan op bij de periode passende thema's. Het eerste exemplaar van de wekelijkse uitneembare special heeft als thema 'Mooi en Fit', waarin gezond leven, personal care en sporten centraal staan.

,,De Telegraaf zorgt ervoor dat met de aanstaande vernieuwingen op zaterdag- en op zondag de krant nog dichter bij de lezer komt te staan", aldus waarnemend hoofdredacteur mr. Sjuul Paradijs. ,,Met de tv-gids, inclusief veel aandacht voor entertainment, puzzel, film, boeken en dvd's, op zaterdag wordt de service aan de lezer vergroot en de vernieuwde zondag op tabloid-formaat is actueel met nieuws, sport en achtergronden. Zeven dagen per week De Telegraaf, uniek in Nederland."

Om de vernieuwde weekendformule onder de aandacht van de consument te brengen, start 27 december een drieweekse massamediale campagne op TV, radio, print en online met een unieke aanbieding voor de consument. Op www.telegraaf.nl/adverteren zijn alle commerciële mogelijkheden terug te vinden.

Over De Telegraaf
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2,2 miljoen Nederlanders. Telegraaf.nl is een van de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Samen met de special interest sites als AutoTelegraaf.nl, DFT.nl, Vacaturekrant.nl, Brixter.nl, Reiskrant.nl is Telegraaf.nl goed voor ruim 238 miljoen pageviews en ruim 3,2 miljoen unieke bezoekers per maand (NOM Print Monitor 2008-I / STIR september 2008). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht