DELHAIZE BELGIë VERSTERKT HAAR AANWEZIGHEID IN HENEGOUWEN

26/11/2008 15:04

DELHAIZE LE LION

Moderne technologieën voor een innovatieve en milieuvriendelijke supermarkt

Op donderdag 27 november opent Delhaize België een nieuwe supermarkt in Hornu.

Deze opening versterkt de aanwezigheid van Delhaize in de Henegouwse regio en

weerspiegelt de strategie van Delhaize om te investeren in winkelopeningen zodat

elke klant een Delhaize-winkel in de buurt heeft. De supermarkt van Hornu verenigt

verschillende innoverende en milieuvriendelijke concepten.

Gastronomie, gebruiksgemak en gezondheid

Delhaize wil de beste kwaliteit aanbieden tegen de beste prijs en legt de nadruk op gastronomie, gebruiksgemak en gezondheid. Delhaize stelt een ruim assortiment van verse kwaliteitsproducten voor en schenkt extra aandacht aan de voedselveiligheid van die producten. Delhaize wil haar klanten nieuwe smaken en producten laten ontdekken en biedt daarom tal van exotische producten, exclusiviteiten, wereldwijnen en vers bereide gerechten van internationaal gerenommeerde koks aan. Maar Delhaize maakt er ook een erezaak van om Belgische producten te promoten en biedt in die optiek een zeer breed assortiment aan van producten van Belgische producenten. Delhaize vertaalt convenience in een ruim assortiment van producten die gemakkelijk te bereiden en te consumeren zijn én in een omgeving waar het aangenaam winkelen is.

Een breed assortiment kwaliteitsproducten tegen correcte prijzen

De nieuwe supermarkt te Hornu heeft een verkoopoppervlakte van 2150 m² en biedt heel wat voordelen. De winkel heeft een groot productaanbod, met de nadruk op versheid, kwaliteit, gebruiksgemak en prijs. De supermarkt Hornu biedt een breed assortiment met zo'n 19.000 referenties aan.

60% van dit assortiment bestaat uit verse producten, deels bereid in de winkel. Dit is een belangrijke meerwaarde voor de klanten zowel op het vlak van versheid als op het vlak van aangeboden gerechten. Het vlees wordt grotendeels ter plaatse bereid met vakkennis en passie door opgeleide beenhouwers. In de afdeling 'bakkerij' worden ter plaatse voortdurend broden gebakken. Zoals alle verse producten, wordt ook de vis dagelijks geleverd, wat de beste kwaliteit en versheid van deze producten waarborgt. Dankzij het ruime aanbod van bereide Delhaize-gerechten, kunnen de klanten gemakkelijk en aan een aantrekkelijke prijs thuis vrienden of familie uitnodigen, of eenvoudigweg zichzelf een plezier doen zonder grote uitgaven te doen.

Voor al deze producten heeft de klant gewaarborgde kwaliteit tegen competitieve prijzen.

De verse producten worden iedere dag tegen de beste marktprijzen aangeboden. De producten van het Delhaize-merk zijn tot 15% goedkoper dan de producten van nationale merken, voor een vergelijkbare kwaliteit. Het merk 365 biedt meer dan 500 basisproducten aan tegen discountprijzen.

Praktisch en aangenaam winkelen

Niet enkel het assortiment, ook de winkel zelf speelt in op het gebruiksgemak van de klant, een concept dat Delhaize waar mogelijk toepast. Zo heeft de Delhaize Hornu ruime openingsuren. De winkel is open van maandag tot zaterdag van 8.30 tot 20.00 uur en op vrijdag zelfs tot 21.00 uur.

Daarnaast is Delhaize Hornu uitgerust met de innovatieve "self-scanning"-technologie.

Dankzij deze kleine individuele handscanners kunnen de klanten tijdens het winkelen hun aankopen meteen scannen en daarna veel sneller automatisch afrekenen aan de "self-pay"-

kassa's.

Uitbreiding van het netwerk te Henegouwen

Met de opening van de supermarkt in Hornu versterkt Delhaize haar aanwezigheid in de Henegouwse regio. Tot nu toe had Delhaize in de omgeving van Hornu een supermarkt in Mons en drie AD Delhaizes, te Colfontaine, Dour en Frameries.

Dankzij de locatie in de rue de Mons, in een open winkelcentrum van ongeveer 22.000 m², is de winkel vlot bereikbaar. Bovendien worden 700 gratis parkeerplaatsen ter beschikking gesteld van de klanten van het winkelcentrum. Deze opening in Henegouwen past in de strategie van Delhaize om haar klanten winkels te bieden dichtbij huis.

Vernieuwende milieuvriendelijke toepassingen

Delhaize wil op een duurzame manier ondernemen. Dat betekent dat de onderneming alles in het werk stelt om de impact van haar activiteiten op het milieu te beperken. Op ecologisch vlak zet Delhaize alweer een stap voorwaarts met de opening van de supermarkt van Hornu. Het installeren van afgesloten koeltogen is een primeur voor Delhaize België. Het systeem vereist minder koelinstallaties, waardoor de supermarkt haar energieverbruik met 30% kan verminderen. Delhaize Hornu implementeert trouwens nog een heel aantal andere, nieuwe milieuvriendelijke oplossingen, zoals het hergebruiken van warmte en het gebruik van natuurlijke lichtinval waar dit mogelijk is. Ook de diepvriestogen werden van deksels voorzien waardoor het energieverbruik van de winkel nog verder daalt.

Dankzij deze initiatieven produceert Delhaize Hornu veel minder CO2, een aanzienlijk voordeel voor het milieu. De maatregelen die in Hornu worden genomen, zullen model staan voor alle supermarkten van Delhaize.

Daarnaast maakt de Delhaize-supermarkt te Hornu, net als alle andere Delhaize-gebouwen

in België, Duitsland en Luxemburg, gebruik van 100% hernieuwbare energie (AlpEnergie)

afkomstig van waterkrachtcentrales in de Franse Alpen. Hierdoor is Delhaize de 9de grootste afnemer van hernieuwbare energie in Europa.

Delhaize biedt haar klanten de kans om verantwoord te winkelen. Al jaren worden verschillende duurzame oplossingen aangeboden om boodschappen in te pakken zoals herbruikbare zakken, de smart box, coolbag, Valorlux-zak, stoffen zakken om flessen wijn te vervoeren,- Delhaize biedt ook een grote keuze aan duurzame producten (650 bioproducten, meer dan 50 Fair Trade-producten, non-foodproducten met het Ecolabel,-). Bovendien is Delhaize steeds op zoek naar milieuvriendelijke alternatieven voor productverpakkingen.

Een feestelijke opening: kortingen voor de klanten

De opening van de nieuwe winkel zal worden aangekondigd via advertenties in de kranten en een affichecampagne. Uiteraard wil Delhaize haar klanten laten meegenieten van deze gebeurtenis. Tijdens de openingsperiode zullen ze van kortingen en gratis producten kunnen genieten. De inwoners van Hornu hebben ook een promotiebrochure ontvangen waarin de opening van de supermarkt wordt aangekondigd.

Over Delhaize België

Eind juni 2008 bestond het netwerk van Delhaize België uit 752 winkels, waarvan 713 in België, 34 in het Groothertogdom Luxemburg, 4 in Nordrhein-Westfalen (Duitsland) en 1 in Frankrijk. Met zijn verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop 'n Go en Tom&Co), realiseerde Delhaize België in 2007 een omzet van 4,4 miljard euro. In 2007 had Delhaize België een marktaandeel in België van 25,7%*. De onderneming heeft 18.000 medewerkers. Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep, dat actief is in 8 landen op 3 continenten. Eind juni 2008 telde het netwerk van Delhaize Groep meer dan 2.602 winkels. De groep stelt 138.000 mensen te werk.

* bron: AC Nielsen

Persinformatie

Sandrine Blin

Communication Specialist

Tel. +32 2 412 83 16

Sblin@delhaize.be

Christine Donjean

Director Internal & External Communication

Tel. +32 2 412 84 51

Cdonjean@delhaize.be

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen:
Zie het origineel