Partnership BlueDome Knowledge Center en Wheldon Group


BlueDome Knowledge Center en Wheldon Group gaan samen IT expertise diensten leveren

SCHIPHOL-RIJK, 20081128 -- BlueDome Knowledge Center (BKC): het IT kenniscentrum van BlueDome Internet Application Services en Wheldon Group: recruitment en service organisatie voor IT beheerdiensten hebben de krachten gebundeld. BKC heeft binnen haar organisatie een drietal `bronnen' waaruit zij kennis put. Een van deze kennisbronnen betreft de samenwerking met recruiters. Partners die BKC in de werving van IT professionals kunnen ondersteunen. Op zoek naar deze ondersteuning is BKC in contact gekomen met de Wheldon Group.

BKC's visie op partnerships omvat een nauwe en concrete samenwerking op sales en marketing gebied, complementair zijn in expertise en een prettig contact tussen partijen. Al gauw bleken beide organisaties het hierover eens te zijn, hetgeen resulteerde in de partnership.

"Wij zochten een partner die in een samenwerking gelooft waarbij we beiden de handen uit de mouwen moeten steken en concrete doelstellingen met elkaar durven af te spreken. Zelf geloof ik niet zo in een partnership zonder concrete targets. Ik vind dat je aan het eind van het jaar tegen elkaar moet kunnen zeggen: dat en dat hebben we dit jaar behaald en daar moeten we aan werken. Als kenniscentrum zijn we specialist in het leveren van IT services en beschikken wij inmiddels over een professioneel sales en marketing team. En mochten we nu mensen nodig hebben voor onze klanten? Daarin vervult Wheldon voor ons een belangrijke rol." aldus BKC manager, Paul Crawfurd.

Rene van Wensen, directeur van de Wheldon Group: "Wij hebben ingezien dat in de samenwerking onze expertise op het gebied van service en support sterk tot zijn recht komt. BKC had tot voor kort nog geen geschikte partner die zich begaf op het gebied van virtualisatie, service management en detachering op junior en medior niveau. Anderzijds kunnen wij weer profiteren van BKC's klanten en de sales en marketing activiteiten die door hen worden uitgevoerd. Los van de complementaire diensten in deze samenwerking; Wheldon heeft exact dezelfde gedachte over partnerships als BKC: namelijk samen activiteiten uitvoeren en targets vastleggen."

Er is onder meer vastgelegd op welke wijze de markt wordt benaderd en hoe de behoefte van nieuwe klanten gezamenlijk kan worden ingevuld. Het resultaat van deze nauwe samenwerking voelt voor beide organisaties alsof er een `wederzijdse overname' heeft plaatsgevonden.

Wheldon Group en BKC hebben inmiddels een gezamenlijke dienstenpakket ontwikkeld, gegroepeerd in drie activiteiten: het leveren van IT beheer specialisten op alle niveaus ongeacht de samenwerkings- of contractvorm, een 24/7 IT Service Desk voor zowel de midden- en grootzakelijke markt en IT recruitment activiteiten.

Beide organisaties zijn in een klap nieuwe kennisdiensten rijker waardoor de combinatie nu `totaal leverancier' is geworden van IT (beheer) kennis. En dat is uiteindelijk in het voordeel van al hun klanten.

www.bluedome.net. BlueDome Knowledge Center BKC is het kenniscentrum van BlueDome IAS, de IT service organisatie gespecialiseerd in `managed hosting' omgevingen en partner van onder meer VNU, D-reizen, Funda.nl, SBS6 en Consumentenbond.
Voor meer informatie: 020 406 64 66, Paul Crawfurd, HR Manager BKC. bkc@bluedome.net

www.wheldon.nl. Wheldon Group is ICT-dienstverlener op het gebied van IT Services, Projecten en Consultancy. De Wheldon Group heeft vele opdrachten en projecten gedaan in het bank- en verzekeringswezen, ICT en detachering.
Voor meer informatie: 070 - 307 8900, Rene van Wensen, Directeur. info@wheldontechnologies.com





Ingezonden persbericht