Ingezonden persbericht


Persbericht

Hilversum, 3 december 2008

101.TV BEST GEWAARDEERDE WEBSITE NPO

In een deze week uitgekomen sitewaarderingsonderzoek van de NPO, is de site van 101.TV als best gewaardeerde website van alle publieke omroepen naar voren gekomen. De 101-site kreeg van de ondervraagden een rapportcijfer van 8,8. Uit het kwartaalrapport blijkt ook dat 101.TV precies zijn doelgroep weet te bereiken: 96% van de bezoekers van de site is tussen de 13 en 29 jaar. Daarnaast laat het onderzoek zien dat meer dan de helft van alle bezoekers meer dan drie keer per week de site bezoekt.

Naast de eerste plek op de lijst van best gewaardeerde sites is er nog meer goed nieuws voor 101.TV. In een imago onderzoek dat jongerenonderzoeksbureau Qrius heeft uitgevoerd in opdracht van BNN, komt naar voren dat de bekendheid en waardering van 101.TV ten opzichte van 2007 aanzienlijk is toegenomen. 43% van de ondervraagden geeft aan van 101.TV te hebben gehoord. Dit tegen een percentage van 28% in 2007. Op de vraag 'Vind je 101.TV een leuke zender?' reageert 37% van de respondenten positief. Vorig jaar zat dit percentage nog op 28%. Het onderzoek van Qrius is uitgevoerd onder jongeren in de leeftijd van 13 t/m 35 jaar in augustus 2008.

101.TV, het 24-uurs jongerenkanaal, is te ontvangen via digitale televisie of op www.101.TV. Op de zender en via de website zijn niet alleen de programma's van BNN te bekijken, maar ook eigen producties zoals 101Barz, Gumshots, Egotrip en New Kids On The Block.