Ingezonden persbericht


PERSBERICHT, Amsterdam 09 december 2008

DE TELEGRAAF BRENGT VROUW OP MOBIEL

De Telegraaf lanceert VROUW als nieuw onderdeel op de mobiele site. Vanaf vandaag kunnen bezoekers de nieuwe sectie vinden via de mobiele url Telegraaf.mobi.

Het percentage vrouwen dat gebruik maakt van mobiel internet is niet heel erg hoog. Er is ook nog weinig mobiele content specifiek gericht op vrouwen. Daarom wil VROUW, als één van de eerste vrouwensites op mobiel, haar steentje bijdragen om vrouwen het mobiele internet te laten ontdekken. Leonie Bakker, channel manager VROUW: "De mobiel is onder vrouwen immers al een geliefd item voor bellen en SMS- en. Wij willen daar met mobiel internet een nieuwe dimensie aan toe voegen. Met VROUW nieuws op mobiel heeft men altijd en overal toegang tot het kenmerkende nieuws van VROUW."

Patrick Loppé, channel manager Mobiel bij De Telegraaf: "Bij mobiele uitingen van andere partijen blijkt meer dan 90% van de bezoekers man te zijn. De mobiele site van De Telegraaf heeft al een stuk evenwichtiger man-vrouw verhouding. Ongeveer 30% van onze bezoekers is vrouw. Met de nieuwe sectie VROUW hopen wij op korte termijn een juiste afspiegeling van de samenleving te bereiken."

Telegraaf.mobi is één van de grootste mobiele sites van Nederland en bereikt per maand 150.000 unieke bezoekers met 4,2 miljoen pageviews. Afgelopen jaar groeide het bereik met meer dan 100%.

Over Uitgeversmaatschappij De Telegraaf
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2,2 miljoen Nederlanders. Telegraaf.nl is één van de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Telegraaf.nl is goed voor ruim 237 miljoen pageviews en ruim 3,2 miljoen unieke bezoekers per maand (NOM Print Monitor 2008-I / STIR augustus 2008). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over VROUW
VROUW is hét crossmediale concept van De Telegraaf dat een brug slaat tussen krant, magazine, internet en tegenwoordig ook mobiel. Uniek aan dit concept is dat de alle uitingen van VROUW op één plek gemaakt worden onder leiding van één hoofdredacteur. VROUW bereikt met het magazine wekelijks 981.000 mensen. VROUW internet bereikt maandelijks 742.000 unieke bezoekers (Omniture oktober Ž08).

Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse `out of home TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en ­ platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Noot aan de redactie,