Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

BR-ND Mountain Design helpt Amerikaans verfmerk

Achtergrond
Akzo Nobel Decorative Paintings is in de Amerikaanse markt al een groot aantal jaren actief met het merk Flood Woodcare. Door opkomst van andere A-merken en private labels is de authoriteit van Flood Woodcare onder druk komen te staan. Ook nam de verleiding op het schap af en was herkenning van de verschillende productgroepen en productwaarden voor verbetering vatbaar. Akzo Nobel heeft daarom aan BR-ND Mountain gevraagd om de visuele identiteit en packaging design een fresh view te geven.

Creatieve rationale
Het creatieve concept is gebaseerd op het idee van een meer eigentijds stijl in combinatie met een directe en logische vorm van communiceren. Geen moeilijke frutsels, maar gewoon tonen wat het is, op een eerlijk manier. Daarnaast is meer focus aangebracht op het merk. Door het logo een duidelijk eigen gezicht te geven in een dominante baan van warm grijs. Door dit visuele systeem wordt er ook een betere blokvorming op het schap gerealiseerd. Tot slot is een helder communicatiessysteem van productaanduidingen, claims en USP's ontwikkeld om er voor te zorgen dat consument snel weet wat hij koopt en waarom hij het koopt.

Bijgesloten

- Compositie van drie blikken Flood (CMYK, JPG).

Over BR-ND Mountain Design
BR-ND Mountain Design is an international design agency with a dedicated team of creatives, strategists and project managers. Originally focused on innovative and distinctive packaging, our passion now extends to other disciplines of brand strategy and brand creation. BR-ND Mountain Design is member of the family of BR-ND People, an international group of branding agencies. Together with our clients, we combine solid strategy with outstanding creativity and operational excellence to craft inspirational brands.



Ingezonden persbericht