Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Zojuist verschenen:
Praktische lessen over marketing en communicatie in de zorg

Door: Ellen Kleverlaan en Frank van Wijck

Amsterdam, 11 december 2008

Een praktisch boek over marketing en communicatie in de gezondheidszorg. Doel is vanuit de praktijk te komen tot achterliggende marketinglessen. Aan de hand van praktijkvoorbeelden uit alle geledingen van de gezondheidszorg leest u welke activiteiten op het gebied van marketing worden ontplooid en wat daarin goed en fout gaat. Op basis daarvan wordt een analyse gemaakt die voor de lezers in de verschillende taakgebieden als een praktische "how to" kan worden benut voor toekomstige marketingactiviteiten.

"Het begint met een zesje" is een bekend geworden one-liner van voormalig inspecteur-generaal van de Inspectie voor de Gezondheidszorg Herre Kingma (thans ziekenhuisdirecteur). Wat Kingma bedoelde, was dat zorginstellingen door de Inspectie niet werden getoetst op het leveren van topkwaliteit, maar op het leveren van kwaliteit die van een aanvaardbaar niveau is. En net zoals op een schoolrapport geldt, dat "aanvaardbaar" begint met een zesje.

Over de auteurs
Drs. Ellen Kleverlaan is freelance journalist sinds 2003. Ze schrijft voor een deel voor en over de zorgsector en voor een deel over marketing en communicatie, waarin ze ook adviseert.

Drs. Frank van Wijck schrijft sinds 1988 voor en over de gezondheidszorg. Sinds 2002 werkt hij onder de bedrijfsnaam Eva tekstproducties als freelance journalist, met wederom de gezondheidszorg als exclusief aandachtsgebied.

Einde persbericht