Ingezonden persbericht


Nieuwe displays in de stad

In Utrecht zijn vanaf januari 2009 nieuwe reclamedisplays te zien. Deze displays vervangen de huidige flexibele driehoeksborden en de driehoekszuiltjes. De gemeente wil het aantal reclame-uitingen in de openbare ruimte beperken om zo de kwaliteit van de openbare ruimte te bewaren. Wethouder Giesberts (Openbare Ruimte) neemt alvast een voorproefje. Hij onthult dinsdag 16 december de eerste display nabij de Vleutenseweg 433.

Vanaf 1 januari 2009 zullen reclamedisplays om lantaarnpalen de flexibele driehoeksborden en de driehoekszuiltjes vervangen.

De gemeente Utrecht werkt aan een aantrekkelijke, leefbare en veilige stad. Een overdosis reclame verstoort het aanzien van de stad. Bovendien leiden sommige uitingen verkeersdeelnemers af, wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. De gemeente wil daarom het aantal reclame-uitingen in de openbare ruimte beperken.

Met Hoffman Outdoor Media uit Groningen is een vijfjarig contract getekend voor de exploitatie van A0 formaat reclame op tweezijdige reclamedisplays om lantaarnpalen. Hoffman hanteert drie tarieven voor de exploitatie; een hoog een midden en een laag tarief. Activiteiten of instellingen die van de gemeente Utrecht subsidie ontvangen kunnen tegen een laag tarief adverteren.