Recessie stimuleert Franekers keukenbedrijf tot weggeven auto


Keuken3000 geeft splinternieuwe Citroën C1 gratis

FRANEKER, 20081211 -- Door de stagnerende woningmarkt slaat de malaise vooral in de keukenbranche toe. Waar vroeger keukens als warme broodjes over de toonbank gingen, zien keukenhandelaren de omzet de laatste maanden drastisch dalen. Reden voor Keuken3000 Franeker om de bakens te verzetten en iedereen uit te nodigen om zaterdag 13 december 2008 vanaf twee uur 's middags naar de Grote Tent op de Breedeplaats te Franeker te komen.

Volgens de directeuren Mindert de Wit en Richard Glasbergen ziet men steeds vaker dat middenstanders op hun achterste gaan zitten in de hoop op betere tijden. Een overlevingsstrategie die genoemde heren vreemd is. Als het aan hen ligt moet juist een recessie een stimulans zijn om de omzet te zien groeien. Keuken3000 Franeker is contractpartner van Duitsland grootste keukenfabrikant in de betaalbare kwaliteitssector, volgens Mindert de Wit juist de sector waar je je voordeel mee kunt doen.

Om een en ander te bewijzen nodigt Keuken3000 Franeker iedereen uit om aanstaande 13 december vanaf twee uur 's middags naar de Grote Tent op de Breedeplaats te Franeker te komen. "We geven bij een keuken een splinternieuwe Citroën C1 weg. Als het moet in de kleur van de keuken. Een en ander wordt omlijst door een promotieteam in samenwerking met Citroën Nederland," aldus de directeuren.

Voor zover bekend is het uniek in Nederland dat bij aanschaf van een keuken gratis een nieuwe auto wordt gegeven. De heren Mindert de Wit en Richard Glasbergen verwachten dan ook veel van deze actie. "Hoe we het zakelijk kunnen verantwoorden, laten we liever in het midden. Ook tijdens de actie worden keukens, zoals gebruikelijk, onder de normale CBW voorwaarden en condities geleverd."

Mindert de Wit is er zeker van dat zijn idee binnen afzienbare tijd landelijk navolging zal krijgen. Crisis of geen crisis, Keuken3000 Franeker verwacht een omzetgroei die boven normaal zal zijn.