Hippo ook in EMEA-lijst snelst groeiende technologiebedrijven

Na Nederlandse lijst, ook hoogst genoteerde open source-bedrijf in Deloitte Technology Fast 500 EMEA

Amsterdam, 11 december 2008 - Hippo, de Nederlandse leverancier van open source enterprise content management en portal-software, heeft de 192e plek behaald in de Deloitte Technology Fast 500 EMEA, het overzicht van snelst groeiende technologiebedrijven. Eerder dit jaar werd al bekend dat Hippo voor het tweede achtereenvolgende jaar in de Nederlandse editie staat. Hierin stegen ze zelfs van plaats 39 naar de 20e plek.

De Deloitte Technology Fast 500 wordt samengesteld op basis van uiteenlopende criteria waaronder het ontwikkelen van eigen technologie en omzetgroei over de afgelopen vijf jaar (2003 - 2007). De groei van Hippo werd dit jaar door Deloitte vastgesteld op maar liefst 865 procent.

Jeroen Verberg, commercieel directeur van Hippo: "In de Fast 50 werd duidelijk dat we naar Nederlandse maatstaven nog steeds hard groeien. Het feit dat we ook een relatief hoge notering behalen op de EMEA-lijst geeft aan dat open source nog altijd een enorme groeimarkt is. Onze uitbreiding naar de VS en de komende introductie van nieuwe versies van onze software spelen hierop in."

Hippo werkt op basis van het open source software-model. Wereldwijd werken duizenden ontwikkelaars aan de verbetering van Hippo-producten. De toewijding van deze community om kwalitatief goede producten te leveren, heeft bijgedragen aan de snelle groei.

Over Hippo
Hippo levert professionele ondersteuning op Open Source software. Hippo CMS en Hippo Portal vereenvoudigen informatiebeheer en distributie van content via verschillende kanalen, zoals internet, intranet, print en e-mail. Hippo participeert sinds jaren in de Apache Software Foundation en speelt een actieve rol bij het opstellen van open standaarden (JSR 283, 286 & 301). Daardoor beïnvloedt Hippo open source-ontwikkelingen en garandeert op die manier ondersteuning en continuïteit van de software. Hippo-oplossingen worden gebruikt door de ANWB, TUI Nederland, Incisive Media (VNUnet.com), SDU, Damen Shipyards, ICTU en ABN-AMRO. Hippo werkt samen met (internationale) partners, waaronder BeValue, Clockwork, Hinttech, Amplexor en Lost Boys. Voor meer informatie: www.oneHippo.com.