Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

'Ja, ik voel me aantrekkelijker!'
Nederlandse tienermeiden kunnen niet zonder make-up

Hoofddorp, 11 december 2008 - Meisjes in de leeftijd 14-17 jaar lijken niet meer zonder make-up te kunnen. Dat blijkt uit onderzoek van Fancy.nl. Driekwart (77 procent) van de ondervraagde meisjes geeft aan zich aantrekkelijker te vinden met make-up. 40 Procent van de pubers gaat niet onopgemaakt de deur uit.

Toilettas
Lipgloss is favoriet. 30 procent heeft dit beautyproduct altijd bij zich. Ook mascara zit bij de meeste meisjes in de tas. 13 procent van de meiden neemt het zekere voor het onzekere en neemt continu haar hele toilettasje mee.

Merken
Het gros van de meiden is niet merkvast. Zo zegt 49 procent dat het helemaal niet uitmaakt of hun make-up van een bekend merk is. Slechts 8 procent geeft aan merkvast te zijn, terwijl 43 procent meerdere merken make-up gebruikt.

Jongens
Make-up speelt een belangrijke rol in het leven van de Nederlandse jeugd. Ook bij jongens wordt het langzaam geaccepteerd. Bijna 40 procent van de meisjes vindt dat make-up (zoals een oogpotlood) bij mannelijke artiesten de normaalste zaak van de wereld is.

Gratis beautygifts
Om aan de make-up behoefte van de doelgroep te voorzien, zit er in 2009 elke maand bij Fancy een gratis, kwalitatieve beautygift (oplage 90.000). In Fancy 13 2008 ontvangen de lezeressen een beautybag die zij in 2009 helemaal kunnen vullen met make-up items als een lipbalm, mascara en oogpotlood. Alle gifts hebben hetzelfde stijlvolle artwork.

In Fancy zelf vindt de lezeres handige tips en tricks hoe ze haar nieuwe make-up kan gebruiken. Ook op Fancy.nl is het een en al beauty dat de klok slaat. Met o.a. een spannende game, get the look van een celeb en een nieuwe columniste in de Beauty Salon.

Voor Fancy wordt 2009 beautylicious! Kijk voor meer informatie op www.fancy.nl.

De nieuwe Fancy is vanaf nu verkrijgbaar in de winkel en kost 3,25 euro.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht