P.C. Hooft als chique winkelboulevard op 8e plaats in de wereld

12/12/2008 09:15

Mystery Review B.V.

Weesp, 12 december 2008 's Werelds meest bekende winkelboulevards zijn bezocht en beoordeeld door Mystery Review bv in samenwerking met haar 14 internationale partners.

Meer dan 500 winkels in 16 luxe winkelstraten over de hele wereld zijn door Mystery shoppers bezocht om te toetsen wat de meest chique winkelstraat van 2008 is. In Nederland hebben mystery shoppers van Mystery Review de P.C. Hooftstraat bezocht. Hierbij is de straat zelf, het winkelaanbod en het personeel getoetst op o.a. uitstraling, gastgerichtheid en serviceverlening.

De top 3 meest chique winkelboulevards ter wereld zijn:


1. Rodeo Drive in Beverly Hills


2. Calle Serrano in Madrid


3. Bagdat Avenue in Istanbul

De boulevards worden als schoon en netjes beoordeeld, ook blijkt het aantal zwervers op deze boulevards nihil te zijn. Daarnaast blijkt dat in meer dan 40% van de bezoeken de mystery klant zich niet welkom voelde in de winkel. In 30% van de bezoeken was het personeel zelfs niet eens vriendelijk of uitnodigend. Slechts in 60% van de gevallen werden de bezoekers bij het afrekenen en verlaten van de winkel bedankt voor hun bezoek en aankopen. De winkelboulevards scoren vrijwel allemaal laag op sfeer. Er zijn te weinig bomen en bloembedden te vinden om de straten aan te kleden. De fa(cc)ades van de winkels komen wel positief uit de beoordelingen.

Hoe scoort de P.C. Hoofstraat?

In het algemene klassement neemt de P.C. Hoofstraat de 8e plaats in met een gemiddeld cijfer van 7,5. Op aantrekkelijkheid van de winkelstraat scoort de P.C. de één na laagste score, maar in het realiseren van het welkom gevoel in de winkels valt de P.C. Hooftstraat net buiten de top 3. De P.C. Hooftstraat mag vergeleken met andere boulevards ter wereld niet de uitstraling hebben, maar zodra de klanten binnen zijn, krijgen zij vrijwel dezelfde welkom en service als in Beverly Hills en Milaan.

Mystery Review biedt een ontwikkelingsinstrument dat organisaties inzicht geeft in de beleving en ervaringen van klanten, gasten en patiënten. Een stimulerende spiegeling met als doel ontwikkeling en groei van de organisatie. Zij bieden door middel van de Mystery Shopping methodiek praktische ondersteuning. Nationaal, maar met haar partners ook Internationaal. Het team bestaat inmiddels uit 26 medewerkers, daarnaast staan er 2600 Mystery Shoppers ingeschreven zodat Mystery Review door heel Nederland shoppers uit specifieke doelgroepen kan inzetten. De resultaten staan online en zijn realtime beschikbaar voor de opdrachtgever.





http://www.mystery-review.nl

http://www.mysteryreview.nl/