Ingezonden persbericht



---


Persbericht
12 december 2008

Accor biedt Blijf Groep Zaanstreek steun

Accor Nederland heeft Blijf Groep Zaanstreek (voorheen Blijf van m'n lijf) gekozen als het goede doel voor de Solidariteitsdag die Accor jaarlijks houdt en die dit jaar gisteren werd gevierd. Blijf Groep biedt hulp en opvang aan vrouwen en kinderen die door geweld in de thuissituatie niet langer thuis kunnen blijven wonen. In Zaanstreek is een opvanglocatie gevestigd waar vrouwen en hun kinderen begeleiding krijgen om een bestaan te realiseren zonder geweld.

De Blijf Groep weet zich verzekerd van hotelinventaris die het komende jaar vrij komt in verband met de renovatie van diverse hotels. Bovendien zijn de 180 medewerkers van de Accor hoofdkantoren gevraagd overtollige (kinder)kleding, handdoeken en speelgoed van thuis mee te nemen en beschikbaar te stellen aan de Blijf Groep. Op Solidariteitsdag wordt in elk land waar Accor actief is, een inzamelingsactie geïnitieerd voor een goed doel.

Geweld in de privésfeer is de omvangrijkste geweldsvorm in onze samenleving, en komt voor in alle sociale klassen en binnen alle culturen. Slachtoffers van huiselijk geweld zijn in de meeste gevallen vrouwen en kinderen, maar het treft ook mannen, ouders en ouderen.

Vorig jaar registreerde de politie bijna 65.000 incidenten van huiselijk geweld, dat is een toename van drie procent ten opzichte van 2006. Er werden 3.600 kinderen tussen nul en dertien jaar slachtoffer van huiselijk geweld. Door de vergrijzing zal het huiselijk geweld tegen ouderen (55 en ouder) toenemen. Ruim vijf procent van alle slachtoffers is tussen de 55 en 66 jaar en 1,7 procent is ouder dan 66 jaar.

Fotobijschrift. Managing Director Peter Verhoeven (l) van Accor Hotels neemt samen met Arianne Veldsink van Accor Services en Marlies Hoving van Accor Hotels een tekening in ontvangst van Karin van Herk (r) van Blijf Groep Zaanstreek. De tekening is gemaakt door kinderen die onderdak hebben gevonden bij Blijf Groep Zaanstreek.


---

Met 150.000 medewerkers in bijna 100 landen is Accor Europees marktleider en één van `s werelds grootste ondernemingen op het gebied van hotellerie en zakelijke dienstverlening. Accor biedt zowel de toeristische als de zakelijke reiziger ruim 40 jaar kennis en ervaring in de volgende segmenten: Hotels: meer dan 4000 hotels met 500.000 kamers in 90 landen (Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, ibis, all seasons, Etap Hotel, Formule 1 en Motel 6). Hierbij komen nog aanvullende activiteiten zoals die van Lenôtre;
Zakelijke dienstverlening: 30 miljoen mensen in 40 landen maken gebruik van de diensten van Accor Services (human resources, marketing services en expenses management).

In Nederland biedt Accor zijn gasten een brede keuze uit 44 hotels, van het budget- tot het luxe segment (3 Sofitels waaronder het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 9 Novotels, 18 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 1 Etap hotel en 2 Formule I hotels).

Accor Services biedt in Nederland
Tintelingen: eigen keuze kerstpakketten. Werknemers ontvangen gepersonaliseerd cadeaudoosje met daarin een code voor toegang tot webshop of mobiele bestel portal. De werknemer kan zelf de keuze maken om het bedrag te besteden aan een cadeau, een belevenis of een goed doel. Ticket Restaurant: maaltijdvergoedingbon waarmee werknemers die recht hebben op een maaltijd terecht kunnen bij ruim 3000 eetgelegenheden.
Ticket Clean Way : prepaid chipkaart voor de reiniging van bedrijfskleding te gebruiken bij ruim 300 stomerijen. Dinner Cheque: culinair cadeau met allure, te besteden bij een netwerk van toprestaurants en hotels. Arrangementen vanaf 100 euro (drie-vier- of vijfgangendiner met wijnselectie).

Voor meer informatie: www.accor.com.