De Telegraaf gaat luxe

11/12/2008 10:30

Telegraaf Media Nederland

De Telegraaf lanceert op 14 december een glossy magazine voor het topsegment: Luxe. Het glossy magazine wordt ingestoken in de hele oplage van de zondagkrant (700.000 exemplaren). Daarnaast wordt het magazine in een oplage van 20.000 extra exemplaren verspreid onder juweliers in Nederland. Daarmee is Luxe het grootste magazine in het topsegment onder de doelgroep mannen én vrouwen. Luxe verschijnt eenmaal in 2008 en wordt 2009 twee maal gebracht: op zaterdag 28 maart en zaterdag 28 november.

Omdat wordt gewerkt met tijdschriftenexperts en redacteuren van dagblad De Telegraaf is de redactionele invulling kwalitatief zeer hoogwaardig. In het magazine komen reportages aan bod en interviews met o.a. Karl Lagerfeld, Robert Polet en Gwyneth Paltrow. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de laatste trends en ontwikkelingen in de high end markt op het gebied van mode en lifestyle.

Voor adverteerders in het luxe segment betekent Luxe een krachtig communicatiemedium, dat perfect kan worden ingeschakeld om nieuwe collecties te presenteren, naams- en merkbekendheid en imago te versterken onder een grote bovenmodale doelgroep.

Over De Telegraaf

Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2,2 miljoen Nederlanders. Telegraaf.nl is een van de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Samen met de special interest sites als AutoTelegraaf.nl, DFT.nl, Vacaturekrant.nl, Brixter.nl, Reiskrant.nl is Telegraaf.nl goed voor ruim 237 miljoen pageviews en ruim 3,2 miljoen unieke bezoekers per maand (NOM Print Monitor 2008-I / STIR augustus 2008). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.