Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Kredietcrisis beïnvloedt vakantieplannen Nederlander Vakantieganger zoekt goedkoper alternatief

Heerhugowaard, 14 december 2008 - Door de kredietcrisis passen Nederlanders hun vakantieplannen aan. 15% van de ondervraagden heeft de vakantieplannen helemaal opgeschort, terwijl 20% een goedkoper alternatief zoekt. Dit blijkt uit een onderzoek van Belvilla, marktleider in de online verhuur van vakantiehuizen.

Het veranderde gedrag van de consument is niet per definitie ongunstig voor de branche, zegt Nick Bosch van Rosenthal van Belvilla: "Mensen zijn geschrokken en dat is te merken aan het wat aarzelend op gang komen van de boekingen. Toch zitten we alweer op hetzelfde volume als vorig jaar. De 15% die dit jaar thuis gaan blijven worden gecompenseerd door nieuwe klanten; mensen die dit jaar voor een vakantiehuis kiezen in plaats van voor een dure vliegvakantie met hotel. Vakantiegangers kiezen een goedkoper alternatief dat met de auto goed bereikbaar is, dus met name Nederland, België en Duitsland. Dat is precies ons marktgebied."

Het online onderzoek, waaraan 900 respondenten meewerkten, laat verder zien dat de Nederlandse consument niet beknibbelt op de lengte van de vakantie. Slechts 3,5% van de ondervraagden gaat minder lang op vakantie.

Over Belvilla
Belvilla is marktleider in de online verhuur van vakantiehuizen. De organisatie is marktleider in Nederland, is aangesloten bij de ANVR en SGR en bestaat ruim 20 jaar. Belvilla verzorgt voor 500.000 klanten per jaar een verblijf in een van de 15.000 winterse en zomerse vakantieaccommodaties in negentien Europese landen. Belvilla onderscheidt zich door haar ruime aanbod van karakteristieke vakantiehuizen, simpele boekingsprocedures en de real-time beschikbaarheid. De organisatie heeft 140 medewerkers in dienst. Belvilla is onderdeel van @Leisure, tevens eigenaar van de merken Euro Relais en Housing International. Meer informatie is beschikbaar op www.belvilla.nl

EINDE PERSBERICHT