AutoRai

De nieuwe Toyota Avensis: zakelijk verantwoord

(12/12/2008)
Vanaf 18 december lanceert Toyota de totaal nieuwe, derde generatie Avensis bij de Toyota dealer. Toyota start met Toyota Optimal Drive. Maar liefst 92% van het Avensis volume heeft hierdoor een A, B of C-label. Groene energielabels leveren voordeel in de vorm van lagere BPM en hierdoor lagere fiscale bijtelling. De representatieve Avensis komt als gedistingeerde Sedan en als multifunctionele Wagon, die naar verwachting 80% van de verkoopmix voor zijn rekening zal nemen.

De representatieve Avensis komt als gedistingeerde Sedan en als multifunctionele Wagon, die naar verwachting 80% van de verkoopmix voor zijn rekening zal nemen.


* Toyota Optimal Drive: meer vermogen en koppel bij lagere CO2 -uitstoot en lager brandstofverbruik

* 3 nieuwe benzinemotoren (1.6, 1.8, 2.0) met uitsluitend A of B labels

* 3 nieuwe transmissies: 7 step Multidrive CVT leverbaar op 1.8 en
2.0 benzine, nieuwe handgeschakelde 6 versnellingsbakken voor benzinemotoren en nieuw: 6 traps automaat op 2.2 D-CAT 150 pk dieselmotor (vanaf februari 2009)

* 4 uitrustingsniveaus: Comfort, Dynamic, Wagon Panoramic en Executive Business

* Dealeroptie âBusinessâ geïntegreerd Full Map Navigatie à ⬠750, buiten bijtelling

* Voldoet aan hoogste veiligheidsnormen wereldwijd
* Executive Business 2.2 D-CAT 150 pk 6 traps automaat en optioneel:


* High-Intensity Discharge (HID) bi-Xenon koplampen
* Intelligent Adaptive Front-light System (i-AFS); onafhankelijk meesturende koplampen

* Emergency Brake Signal

* Pre-Crash Safety System (PCS)

* Adaptive Cruise Control (ACC)

* Lane Keep Assist (LKA)

* Lane Departure Warning (LDW)

Krachtig Europees design, voor door en in Europa ontwikkeld

Geproduceerd bij Toyota Motor Manufacturing UK

Scherpe onderhoudskosten

Vanafprijs ⬠23.940

Prijzen, fiscale bijtelling, cost of ownership
Dankzij de vele A- en B-labels zijn de consumentenprijzen aantrekkelijk, bovendien heeft de leaserijder hierdoor een lagere fiscale bijtelling. Toyota staat bekend om de hoge restwaarden en een gunstige cost of ownership van haar modellen. De nieuwe Avensis is hierop geen uitzondering.

Toyota Optimal Drive
Innovative Toyota Optimal Drive Technology staat voor een nieuwe range benzinemotoren, verbeterde dieselmotoren en nieuwe geavanceerde transmissies en zorgt voor lagere emissies en een lager brandstofverbruik, zonder daarvoor motorvermogen en rijplezier in te moeten leveren. Dankzij Toyota Optimal Drive levert de nieuwe Avensis een bijdrage aan de verlaging van het CO -gemiddelde van Toyotaâs complete gamma naar 140 g/km in 2009. Met de nieuwe Avensis in het gamma is het gemiddelde met 6,7 g/km verlaagd en bedraagt nu 153,5 g/km.

Toyota Optimal Drive

* Meer vermogen, minder CO2 -uitstoot en een lager brandstofverbruik door toepassing innovatieve Valvematic-technologie


* Lagere emissies door een effectiever verbrandingsproces
* Lager verbruik door verminderd oppompverlies
* Meer vermogen door een hogere lift van de inlaatkleppen
* Betere gasrespons dankzij gereduceerde vertraging van de luchtinlaat

Verbeterde D-4D-F-dieselmotoren met 10% minder CO2 -uitstoot en brandstofverbruik, die voldoen aan Euro V

Geavanceerde nieuwe Multidrive CVT- en 6 traps automaat

Een van de belangrijkste pijlers onder Toyota Optimal Drive is de nieuwe reeks Valvematic-benzinemotoren. Deze produceren, afhankelijk van de gekozen motor, 10 tot 26% minder CO2 , maar leveren 3 tot 20% meer vermogen.

Valvematic is een innovatieve doorontwikkeling van Toyotaâs beproefde dubbele Variable Valve Timing-intelligent (dual VVT-i). Niet alleen wordt de timing van de in- en uitlaatkleppen variabel bepaald, ook is er een mechanisme gemonteerd dat de inlaatkleppen continu verstelt in hoogte om het volume en de snelheid van de luchtstroom beter te controleren. Dit betekent een doorbraak in verbrandingsefficiency, wat uiteindelijk neerkomt op meer vermogen bij een lager verbruik.

Efficiëntere verbranding
Door de klephoogte te regelen is het mogelijk de luchtstroom nog exacter te beheersen dan in de uitgaande VVT-i-motoren. Dankzij Valvematic kunnen ook andere onderdelen van de verbrandingsmotor efficiënter worden gemaakt. Dat zorgt ervoor dat de huidige beperkingen, die de efficiency van conventionele benzinemotoren belemmeren, worden teruggedrongen, wat tot vier voordelen leidt:
* Een beter brandstofverbruik

* Lagere emissies

* Meer vermogen

* Betere gasrespons