Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuw samenwerkingscontract AA-Drink en het KNKV

Zeist 19 december 2008 - Het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond en United Soft Drinks B.V. hebben een nieuw samenwerkingscontract getekend. Na mooie resultaten in het verleden met het merk AA-Drink, zullen beide partijen nu officieel tot 2010 aan elkaar verbonden blijven.

AA-Drink en het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond zijn verheugd te kunnen melden dat zij een nieuw samenwerkingscontract hebben getekend. AA-Drink levert bij alle KNKV-evenementen, zoals de TIME for Korfbal Challenge en Zonnetour.nl Korfbal Leaguefinale in Ahoy voldoende materiaal voor de verzoring van de deelnemende ploegen. AA-Drink is de officiële leverancier en sportdrank sponsor van het KNKV en de nationale korfbalselecties.

Fokko de Noord, Sponsormanager AA-Drink, over de verlening van het contract: "Korfbal is één van de speerpunten binnen het sponsorbeleid van AA-Drink. Daarvoor zijn verschillende redenen, maar in het bijzonder spreekt het ons aan dat het bij korfbal gaat om een teamsport, waarbij in gemengde samenstelling word gespeeld. Uiteraard staat sportieve kwaliteit hoog in het vaandel en spreekt de unieke sfeer op de tribunes ons aan. De Lotto Korfbal League en de verrichtingen van het nationale team zijn voorbeelden van hoe wij denken over topsport", aldus Fokko de Noord.

Ook directeur van het KNKV, Jaap Broersma, is enthousiast over de samenwerking: "Wij hadden in AA-Drink reeds een zeer prettige partij gevonden om mee samen te werken, die precies aanvoelt waaraan behoefte is en daar vakkundig mee omgaat. Ik vind het fijn om te kunnen melden dat deze samenwerking weer voor een aantal jaar is verlengd".

United Soft Drinks B.V. is producent van AA-Drink, London Tonic en Bitterlemon, Bar-Le-Duc mineraalwater en Raak. AA-Drink werkt niet alleen met het KNKV, maar ook op diverse manieren samen met een groot aantal korfbalclubs.