Gemeente Binnenmaas

Commissievergaderingen week 3

Volgende week komen de commissies Maatschappelijke Zaken, Ruimtelijke Zaken en Algemene Bestuurlijke Zaken en Middelen voor de maandelijkse vergadering bij elkaar. De bijeenkomsten worden gehouden in de raadzaal van het gemeentehuis aan de Sportlaan in Maasdam.

Commissie Ruimtelijke Zaken, dinsdag 13 januari om 20.00 uur

Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* het instemmen met de beleidsnotitie snippergroen;
* het vaststellen van het Verbreed Gemeentelijk Rioleringsplan 2009-2013;

* het instemmen met de Notitie Randvoorwaarden en uitgangspunten herontwikkeling Suikerfabriek in Puttershoek;
* de evaluatie en het vaststellen van uitgangspunten Woningbouwcontingent;

* het bekrachtigen van de geheimhouding van het juridisch advies inzake ontwikkelingen terrein Suikerfabriek.

Commissie Maatschappelijke Zaken, woensdag 14 januari om 20.00 uur

Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* toelichting stand van zaken project Vitale Kernen;
* het vaststellen van de verordening Leerlingenvervoer.

Commissie Algemene Bestuurlijke Zaken en Middelen, donderdag 15 januari om 20.00 uur

Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
* het bespreken van de Beleidsregels paracommercie Binnenmaas 2009;
* het vaststellen van het beleidsplan brandweer Binnenmaas;
* het vaststellen van de Verordening straatnaamgeving en huisnummering;

* het vaststellen van de wijziging van de Verordening commissie bezwaarschriften;

* de aankoop van het perceel van Woonwinkel Wols in Puttershoek;
* het instemmen met de wijzigingen in het Meerjarenprogramma Hoeksche Waard en het instemmen met de jaarschijven 2009;
* het vaststellen van de notitie Op weg naar een nieuw samenwerkingsmodel Hoeksche Waard.

Vaste onderwerpen

Vaste onderwerpen bij alle commissievergaderingen zijn de mededelingen die portefeuillehouders en vertegenwoordigers van intergemeentelijke regelingen doen over zaken die tot het aandachtsveld van de commissie behoren. De agenda van elke commissie vermeldt verder de lijst met ingekomen stukken, het verslag van de voorgaande vergadering en de rondvraag.

Vragenrecht en spreekrecht

Direct aan het begin van de vergadering komt het vragenrecht aan de orde. Hier mag u in principe vragen stellen over allerlei zaken die tot het werkterrein van de commissie behoren. U mag het echter niet hebben over onderwerpen die op de agenda staan. Als u het juist wel over zo'n onderwerp wilt hebben, kunt u gebruik maken van het spreekrecht. U krijgt in dat geval bij het betrokken agendapunt daarvoor de gelegenheid. Houdt u er rekening mee dat zowel bij het vragenrecht als het spreekrecht uw spreektijd beperkt is tot 5 minuten.

U kunt aan het begin van de vergadering bij de griffier aangeven dat u van het vragen- of spreekrecht gebruik wilt maken.

Informatie

De agendas zijn ook te raadplegen via de Vergaderkalender op deze website

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de griffier, tel. 078 633 45 87 of 078 633 45 29, of via e-mail: griffie@binnenmaas.nl.