Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Web Power ziet kansen voor transactionele e-mail

Barneveld, 27 januari 2009 - Het online marketingbureau Web Power verzorgt transactionele e-mailings voor het bedrijfsleven. Ad Walraven, sales director bij Web Power geeft op woensdag 28 januari de presentatie 'Kansen voor transactionele e-mail' om 11:30 uur in Arena B op de Webwinkelvakdagen.

Transactionele e-mail is een manier van e-mailmarketing. Nadat een bestelling op een website is afgerond worden een aantal e-mails verstuurd: een aankoopbevestiging, een verzendbevestiging en een factuur. Deze e-mails worden zelden als marketinginstrument ingezet, terwijl ze daar bij uitstek geschikt voor zijn. Ad Walraven, sales director bij Web Power: 'Alle bedrijven die online actief zijn kunnen profiteren van transactionele e-mail. Bedrijven als Heineken en Essent maken al gebruik van onze diensten.'

Voordelen
Door gebruik te maken van informatie uit de order van de klant kan een aanvullend aanbod worden gedaan dat naadloos aansluit bij de order. Walraven: 'Heeft een klant een dvd-speler gekocht dan ontvangt hij in de bevestigingsmail een aanbieding van een scartkabel bijvoorbeeld. Het grote voordeel is dat een klant toch al in een buying mood is, en op het juiste moment een passend aanbod ontvangt. Dit leidt tot een hogere conversie.'

Daarnaast brengt deze vorm van individuele, op maat gemaakte e-mail, ook meer eenduidigheid in de huisstijl van alle e-mails die een bedrijf verstuurt, hetgeen zorgt voor meer herkenbaarheid. Dit verhoogt de integriteit en authenticiteit van de verzender en komt het vertrouwen van de klanten ten goede.

Transactionele e-mails wordt veel meer geopend en gelezen omdat de e-mails verwacht en gewenst zijn. Walraven: 'Bij transactionele e-mail gaat het om een bestaande relatie die heeft aangegeven dat hij de e-mail wil ontvangen. Facturen per e-mail zijn hier een voorbeeld van.'

Ad Walraven van Web Power geeft op woensdag 28 januari om 11:30 uur tijdens de Webwinkelvakdagen in Jaarbeurs Utrecht een presentatie over de kansen voor transactionele e-mail. Zie voor meer info: http://www.webwinkelvakdagen.nl/programma/kansen_voor_transactionele_email

Over Web Power
Web Power is een online marketingbureau dat kennis, producten en diensten levert voor online marketing- en communicatietoepassingen. Het bedrijf is in 1999 opgericht en is wereldwijd aanbieder van e-mailmarketing, websitestatistieken en contentmanagement. Tot de klanten van Web Power behoren onder andere Omroep.nl, Arke, Essent, Eneco, BT, Pluimen.nl en de Telegraaf Media Groep. Het bedrijf heeft vestigingen in Nederland, Zweden, Polen, Duitsland en China. Kijk voor meer informatie op www.webpower.nl

Meer informatie voor de pers
Margreet Poolman
Lubbers & De Jong
T: 020 421 0565
E: Margreet@l-dj.nl