Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Ferry Wolswinkel benoemd om ambities Livedesk te verwezenlijken

Gartner: business chat steeds populairder

Amsterdam, 24 februari 2009 --- Livedesk, gespecialiseerd in live chattoepassingen voor het MKB, heeft Ferry Wolswinkel aangesteld om de groeiplannen van het jonge, Nederlandse bedrijf uit te voeren. Wolswinkel komt de grote vraag naar chattoepassingen tegemoet door alle Livedesk-producten drastisch in prijs te verlagen.

'Live business chat wint aan populariteit en is een van de snelste en makkelijkste manieren om te communiceren', zegt Wolswinkel. Met de chatapplicatie van Livedesk kunnen consumenten direct in contact komen met een bedrijf. De online bezoeker hoeft vooraf niets te downloaden of te installeren; met één druk op de knop wordt het chatvenster geopend en de dialoog gestart. Ook marktonderzoeksbureau Gartner signaleert een toename. Uit onderzoek gepubliceerd in oktober 2008 blijkt dat webchat binnen bedrijven in 2010 net zo populair zal zijn als e-mail. 'Live business chat is gemeengoed geworden', concludeert Wolswinkel.

()
Chat wordt al jaren gebruikt door grote financiële instellingen, verzekeraars en reisorganisaties; nu volgen de kleine en middelgrote organisaties. Ook zij kunnen met webchat het serviceniveau verhogen naar hun klanten toe. Wolswinkel: 'Naast de traditionele communicatiemiddelen willen consumenten een gebruikersvriendelijk servicepunt waar ze informatie kunnen opvragen.' De stijgende vraag vanuit de markt zet Livedesk ertoe de prijzen te verlagen. 'Livedesk levert hoge kwaliteit en lage prijzen. Dat maakt onze producten uitermate geschikt voor het MKB', zegt Wolswinkel.

De applicaties zijn bij webwinkels niet alleen geliefd omdat ze de service bevorderen; live webchat verhoogt ook de conversieratio. Alleen al door het plaatsen van een chatknop wordt het aantal afhakers bij bestelformulieren gereduceerd met 5 tot 10 procent. Livedesk kent drie webbased modules: Livedesk Go, Livedesk Pro en Livedesk Consult. De Go-versie, verkrijgbaar voor 29 euro per maand, is bedoeld voor kleinschalig gebruik, vooral om bezoekers te helpen bij online bestellingen. De Pro- en Consult-versies, allebei 69 euro per maand, zijn ontworpen voor callcenters met een backoffice en meerdere afdelingen. Met de Pro-versie kunnen ondernemers hun online bezoekers handmatig of automatisch uitnodigen voor een chatgesprek. Het voeren van een adviesgesprek in tekst, beeld en spraak is mogelijk met Livedesk Consult.

Over Livedesk
Livedesk is de snelst groeiende leverancier in Nederland van online communicatiesoftware voor het MKB. Sinds 2007 levert Livedesk chatsoftware aan kleine en middelgrote bedrijven, zoals Kadopagina, Bobshop, Hostway, Stenden Hogeschool, Reisburo Disma en Onlineticketshop. De in eigen huis ontwikkelde technologie zorgt voor betere en snellere communicatie met websitebezoekers en is volledig webbased, waardoor de software platformonafhankelijk en bijzonder toegankelijk is. Online bezoekers die willen chatten, hoeven niets te downloaden of te installeren. Zie www.livedesk.eu voor meer informatie.



Ingezonden persbericht