Gemeente Uithoorn

Laan van Meerwijk 16
1423 AJ Uithoorn
Postbus 8
1420 AA Uithoorn
Tel: 0297-51 31 11
Fax: 0297-51 32 22
gemeente@uithoorn.nl

Hoofdlijnen raadsvergadering 26 februari

print
3 maart 2009
Tijdens de raadsbijeenkomst is door burgers geen gebruik gemaakt van het recht om in te spreken.

De raad heeft in Informatief Beraad uitgebreid aandacht besteed aan:
* de nota Grondbeleid;

* de afbakening van de opdracht van de werkgroep rekenkamer;
* de nota inkoop- en aanbestedingsbeleid;
* het financieel overzicht rekeningresultaat 2006.

In het vragenuur zijn mondelinge vragen gesteld door de fractie van het CDA. De vragen gingen over de economische crisis in relatie tot wonen in Uithoorn en ondernemers in Uithoorn en over de voortgang van het speelbeleidsplan.

In het Politiek Debat is gediscussieerd over de:
* boodschappenlijstjes van de fracties en het college van b&w voor de begroting 2010;

* tussentijdse evaluatie minimabeleid;

* ontwikkelingen rond luchthaven Schiphol.

Bij de bespreking van de boodschappenlijstjes is door de fracties van de VVD, de PvdA en het CDA gezamenlijk een motie ingediend. Deze motie is met de steun van de genoemde fracties en van EDU aanvaard. Door GroenLinks zijn twee moties ingediend waarvan één met de steun van CDA, PvdA en VVD is aanvaard; de andere motie is verworpen.

De raad heeft de volgende raadsvoorstellen aangenomen:
* tussentijdse evaluatie minimabeleid;

* vaststellen archiefverordening.

De eerstvolgende raadsvergadering wordt gehouden op donderdag 12 maart 2009. Deze vergadering wordt gehouden in de raadszaal van het gemeentehuis. Wilt u meer informatie neemt u dan contact op met de griffier (e-mail: griffie@uithoorn.nl of telefonisch 0297-513963).

^