Ingezonden persbericht


CRM en Co-creation

Het zal in de toekomst niet meer voldoende zijn om enkel klantgegevens goed vast te leggen en op een zinvolle wijze te communiceren met klanten en prospects. Het samenwerken met onze klanten en hen betrekken in marktonderzoek, productontwikkeling en het testen van nieuwe producten en diensten zal steeds belangrijker worden. Dit geld zowel voor B-to-B als voor B-to-C ondernemingen. Het Platform Innovatie in Marketing, MEC en CRM Association NL hebben de handen ineengeslagen om hier een boeiende themasessie aan te wijden met zowel inzichten vanuit de wetenschap als de praktijk.

Vanaf 17:30 uur ontvangst met koffie en thee
Start programma: 18:00 uur

Opening door Hans Molenaar, voorzitter PIM en Wil Wurtz , directeur CRM Association NL

Help, mijn klant praat terug
Co-creation, interactive marketing, crowd sourcing en dialogue marketing; de meeste organisaties worstelen hiermee. Consumenten laten via blogs, wiki's en fora hun stem steeds krachtiger laten horen. René Jansen, Winkwaves, zal vragen behandelen als: `Hoe zorg je er nou voor dat er een community ontstaat rondom jouw product of dienst?', `Hoe treed je in gesprek met een representatieve groep consumenten?' en `Je hebt geen marketeer meer nodig, want de consument heeft zelf (ook) leuke ideeën'. René Jansen is gepromoveerd op het onderwerp internetstrategie en daarmee één van de weinige echte "internet doctoren" van Nederland.

Pauze om 19:00 uur mét een smakelijke broodmaaltijd.

CRM@DSM
Sinds anderhalf jaar is DSM gericht bezig CRM te implementeren vanuit een corporate doelstelling, waarbij individuele business groepen een passende CRM oplossing krijgen aangereikt. Wat de DSM case zo bijzonder maakt is dat het vanuit een corporate visie een groot aantal verschillende business groepen ondersteunt. Iedere groep heeft een zeer specifieke wens op het gebied van CRM waaronder het nauwer samenwerken met klanten op het gebied van new product development. Marc God (Director Corporate E-business DSM) & Jeroen Caré, Partner Atos Consulting.

Betrekken van KLM klanten bij productontwikkeling
Binnen KLM wordt gebruikt gemaakt van een gesloten online research community "KLMinTouch". D.m.v. 3 weg communicatie (klm -> klant, klant -> KLM en klanten onderling) discussiëren vierhonderd zeer actieve reizigers met elkaar. Op deze wijze komt KLM niet alleen te weten wat er bij haar relaties speelt, maar worden ook nieuwe diensten getoetst en worden klanten daadwerkelijk betrokken bij productontwikkeling. Charles Hageman, Research Analyst, KLM Customer Research.

Afsluiting met borrel tussen 21.00 - 21.30 uur.

Locatie: Atos Consulting, Utrecht

Inschrijven: via www.pimonline.nl.


---

Peter Verhaagen
T. 035-6026758
M. 06-54 300 588