Ingezonden persbericht


Persbericht

3 maart, 2009

Kewill vereenvoudigt douane-afwikkelingen met CustomsXchange

Kewill, leverancier van oplossingen die wereldhandel en logistieke dienstverlening vereenvoudigen, presenteert de volledig geïntegreerde oplossing CustomsXchange. Deze oplossing maakt het mogelijk voor logistieke dienstverleners en fabrikanten, die douane-aanvragen afhandelen in verschillende landen, om eenvoudiger en kostenefficiënt wereldwijde handel te drijven.

Kewill CustomsXchange brengt vereenvoudiging, lokale expertise en meer inzicht in douane-afwikkeling. Gebruikers mogen verwachten hogere productiviteit en efficiency te behalen. Daarnaast verbetert de klantenservice, responstijd, snelheid en het beheer.

Kewill CustomsXchange fungeert als een 'messaging hub'. Hierin wordt douane-informatie in hetzelfde format en via dezelfde interface ingevoerd, ongeacht de eindbestemming. De oplossing beheert de toekomstige verbindingen naar de douane en wettelijke autoriteiten met behulp van lokale douane-applicaties. Deze worden in ieder land door een lokale expert ontworpen en ontwikkeld. Hierdoor zijn alle applicaties bewezen, gecertificeerd en beschikbaar in alle talen.

Gerry Daalhuisen, global product manager bij Kewill, zegt: "Wanneer aangeboden als dienst biedt CustomsXchange organisaties veel meer accurate zichtbaarheid in de daadwerkelijke kosten van douanebeheer. Momenteel is dit bij veel bedrijven onmogelijk. Echter, voor logistieke dienstverleners die douane-afhandeling als dienst aan zijn klanten biedt is dit zeer waardevol. Zij kunnen hierdoor nog consequenter prijsafspraken maken en ervoor zorgen dat marges worden behouden. Dienstverleners die hun douanediensten willen uitbreiden kunnen dat nu op een kosteneffectieve manier en met lagere opstartkosten."

Kewill CustomsXchange maakt het eenvoudiger voor gebruikers om handel te drijven in verschillende landen en verhoogt de 'speed to market' voor nieuwe deelnemende landen, omdat informatie nu via één locatie wordt verwerkt. Dit staat in schril contrast met de huidige situatie, waarin organisaties meerdere applicaties en klanten moeten beheren om contact met de douane en andere wetgevers te houden, in verschillende landen wereldwijd.

"Dit is momenteel de enige oplossing die consistent draait in meerdere landen", vervolgt Daalhuisen. "Wet- en regelgeving verandert constant en er is niet eerder een oplossing geweest die kan bijblijven met deze updates. Het mooie van CustomsXchange is dat het ondersteund wordt door lokale experts. Zij hebben goed zicht op de veranderingen in wetgeving en kunnen ondersteunen in de juiste taal en met lokale domeinexpertise. Met de nieuwe regelgevingen die komen, zoals Import Control System (ICS) in Europa, moeten organisaties hun werkwijze aanpassen. Daarnaast kunnen organisaties die zich niet houden aan de nieuwe regels een boete krijgen."

Daalhuisen zegt: "Aangezien er werd gesproken over wereldwijde handel, werd verwacht dat de douanevoorzieningen minder zouden worden. Echter, door de verhoogde beveiligingsmaatregelen heeft de douane er alleen maar taken bij gekregen. Nieuwe wetgeving verandert de douane van een instelling met eenvoudige en periodieke declaraties, tot een organisatie die per transactie moet bekijken wat de volgende stap is. Als dit niet op de juiste manier wordt aangepakt dan kan de nieuwe wetgeving ervoor zorgen dat goederenvervoer vertraging oploopt. Uiteindelijk zorgt dit voor vermindering van winst en beveiliging, verslechterde transport en planning van lading en tragere verwerkingstijden."

(469 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Kewill
Kewill levert software die mondiale handel en logistieke dienstverlening vereenvoudigt. Internationale opererende organisaties zien zich steeds vaker geconfronteerd met een toenemende complexiteit in hun supply chain. Vraagstukken als capaciteitsbeheersing, douane-afwikkeling, compliance, transport, opslag, financiën, informatie-uitwisseling en transparantie met andere schakels uit de keten spelen daarbij een belangrijke rol. Inefficiëntie in elk van deze gebieden leidt tot onnodige vertragingen en de daaruit vloeien hogere kosten voort. Kewill heeft een complete suite van software oplossingen die het managen van zelfs de meest complexe supply chains vereenvoudigt. Met ruim 600 medewerkers wereldwijd en meer dan 35 jaar ervaring in WMS, TMS, expeditie, douane, data integratie, en service (retour) logistiek is Kewill een gerenommeerde en betrouwbare softwareleverancier voor distributeurs, expediteurs, transportbedrijven, 4PL's, douaneagentschappen, fabrikanten, retailers en aanverwante instellingen die betrokken zijn bij de financiering de wereldhandel, zoals banken en verzekeraars. Dagelijks managen meer dan 40.000 gebruikers wereldwijd hun supply chain activiteiten met de software van Kewill bij organisaties zoals Atlantic Forwarding, DHL, DSV, FedEx, General Electric, General Motors, Gondrand Group, HP, Jan de Rijk Logistics, Mazda, Nintendo, NSK Europe, Palm, Panalpina, Philips, Raben Logistics, Texas Instruments, TNT, UPS, en VAT Logistics.

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met Ingrid van den Nieuwenhof van OCTANE PR: Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: kewill@octanepr.com http://www.octanepr.com/nl

Altijd als eerste de laatste persberichten van Kewill via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=19

OCTANE PR

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com