Ingezonden persbericht


Persbericht

Fujitsu Services lanceert data-analyse service voor retailers

~ 'Business Analytics for Retail' meet, analyseert en optimaliseert multi-channel klantervaringen ~

Maarssen, 3 maart 2009 - Fujitsu Services, wereldwijd specialist in IT-infrastructuurbeheer en outsourcing-services, lanceert 'Business Analytics for Retail'. Deze dienst stelt retailers in staat om hun beschikbare bedrijfsdata te meten, analyseren en in te zetten voor optimalisering van hun multi-channel verkoopstrategie.

Business Analytics for Retail - dat als managed service wordt aangeboden - is een speciaal voor de retailsector ontworpen totaaloplossing. IT-infrastructuur, analystische rapportage en een portal-gebaseerde besluitvorming-workflow maken onderdeel uit van de dienst. Hiermee kunnen retailers hun zakelijk verkregen data benutten voor het nemen van onderbouwde beslissingen.

De nieuwe service van Fujitsu Services biedt analysemogelijkheden voor het meten en beheren van een geïntegreerde multi-channel klantervaring via het web, de fysieke winkel, het call center en de catalogus. Business Analytics for Retail optimaliseert de verkoopstrategie door de integratie van verschillende databronnen, waarmee een sneller en betrouwbaarder zakelijk inzicht wordt gegeven.

Fujitsu is een samenwerkingsverband aangegaan met enkele belangrijke partners voor het leveren van de end-to-end multi-channel business intelligence-oplossing:


* Netezza, leverancier van data warehouse-systemen, levert een data warehouse-oplossing die uitgebreide real-time analyses van verkoop, voorraad en klantendata mogelijk maakt
* BI-leverancier Microstrategy levert een uitvoerige rapportage- en dashboard-oplossing
* Site Intelligence, leverancier van multi-channel analyseoplossingen, levert business intelligence voor de verschillende verkoopkanalen
* Microsoft Sharepoint(TM) levert de portal waarmee een one-stop-shop BI interface geboden wordt voor specifieke gebruikers en rollen

"Succes in retail draait volledig om het nemen van de juiste beslissingen. Retailers nemen dagelijks vele beslissingen op het vlak van planning, prijsbepaling, voorraadbeheer, logistiek en inzet van personeel", zegt Eric Bouwer, algemeen directeur van Fujitsu Services. "De Business Analytics-oplossing helpt retailers om slimmere beslissingen te nemen door het systematisch vastleggen, analyseren en inzetten van data om de verkooppresaties te verbeteren. Een goede inzet van de beschikbare gegevens is essentieel voor het behalen en behouden van concurrentievoordeel."

(314 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Fujitsu Services
Fujitsu Services is het Europese IT-servicesonderdeel van de Fujitsu Groep: met een omzet van 32,9 miljard euro per jaar de op twee na grootste leverancier van IT-systemen en -services ter wereld. Fujitsu Services telt 21.000 werknemers, is in meer dan 20 landen actief en genereert een omzet van 3,22 miljard euro op jaarbasis.

Fujitsu Services ontwerpt, bouwt en beheert IT-infrastructuren voor bedrijven en instellingen uit verschillende branches en specifieke business solutions voor sectoren als financiële dienstverlening, gezondheidszorg en retail. Kernactiviteit is het leveren van IT-infrastructuurbeheer en -outsourcingservices voor desktop-, netwerk- en datacenter-omgevingen, in combinatie met diverse gerelateerde services: van consulting tot integratie en implementatie. Doel is om de prestaties van organisaties te verbeteren, waardoor zij in staat zijn hun klanten sneller en efficiënter te bedienen.

Fujitsu Services heeft samenwerkingsverbanden met onder andere Microsoft, Oracle, HP, Cisco, 3Com, Fujitsu Siemens Computers en Extreme Networks.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal, kunt u http://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/Fujitsu-Services/Fujitsu-Services-lanceert-data-analyse-service-voor-retailers/n/3672 of contact opnemen met Sander van Buuren van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 40-235 46 00 Fax: +31 40 235 46 01 E-mail: sandervb@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor meer informatie over Fujitsu Services kunt u contact opnemen met Paul Hassels Mönning (Marketing Director Netherlands), Fujitsu Services: Tel: +31 346-598309
E-mail: paul.hasselsmonning@nl.fujitsu.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com