Gemeente Overbetuwe
Waardering dienstverlening bedrijvenloket Overbetuwe in 2008 gestegen naar
een 7,5
---
De algehele waardering van de dienstverlening van het bedrijvenloket
van de gemeente Overbetuwe steeg van een 7,2 in 2007 naar een 7,5 in
2008!
Net als over het jaar 2007 heeft de gemeente over 2008 een evaluatie
van het bedrijvenloket laten uitvoeren. De interne evaluatie leerde
dat het aantal vragen dat bij het loket is neergelegd, ongeveer gelijk
is gebleven (ca. 440). In 2007 werd 83% van alle vragen binnen de
gestelde termijn van twee werkdagen beantwoord, vorig jaar is dit
gestegen naar 87%. Nog eens 9% van alle vragen werd binnen vijf dagen
afgehandeld. De ondernemers waarvan de vragen tien dagen of meer tijd
nodig hadden om beantwoord te worden, zijn binnen twee werkdagen op de
hoogte gesteld dat het antwoord langer nodig heeft.
TNS Nipo heeft over het jaar 2008 ook een externe evaluatie
uitgevoerd. Hiervoor is, net als over het jaar 2007, een steekproef
gehouden onder de ondernemers die zich gemeld hebben bij het
bedrijvenloket. Van de ondervraagden was 94% tevreden over de
vriendelijkheid van de medewerker. Aspecten van de dienstverlening
zoals snelheid (87%), duidelijkheid van het antwoord (86%) en
deskundigheid (84%) scoorden eveneens hoog. De algehele waardering van
de dienstverlening van het bedrijvenloket van de gemeente Overbetuwe
steeg dan ook van 7,2 in 2007 naar een 7,5 in 2008.
Voor 2009 gaat de gemeente proberen de dienstverlening nog verder te
verbeteren.
Nieuws
Nieuws
---