Gemeente Overbetuwe


Waardering dienstverlening bedrijvenloket Overbetuwe in 2008 gestegen naar een 7,5

---

De algehele waardering van de dienstverlening van het bedrijvenloket van de gemeente Overbetuwe steeg van een 7,2 in 2007 naar een 7,5 in 2008!
Net als over het jaar 2007 heeft de gemeente over 2008 een evaluatie van het bedrijvenloket laten uitvoeren. De interne evaluatie leerde dat het aantal vragen dat bij het loket is neergelegd, ongeveer gelijk is gebleven (ca. 440). In 2007 werd 83% van alle vragen binnen de gestelde termijn van twee werkdagen beantwoord, vorig jaar is dit gestegen naar 87%. Nog eens 9% van alle vragen werd binnen vijf dagen afgehandeld. De ondernemers waarvan de vragen tien dagen of meer tijd nodig hadden om beantwoord te worden, zijn binnen twee werkdagen op de hoogte gesteld dat het antwoord langer nodig heeft.

TNS Nipo heeft over het jaar 2008 ook een externe evaluatie uitgevoerd. Hiervoor is, net als over het jaar 2007, een steekproef gehouden onder de ondernemers die zich gemeld hebben bij het bedrijvenloket. Van de ondervraagden was 94% tevreden over de vriendelijkheid van de medewerker. Aspecten van de dienstverlening zoals snelheid (87%), duidelijkheid van het antwoord (86%) en deskundigheid (84%) scoorden eveneens hoog. De algehele waardering van de dienstverlening van het bedrijvenloket van de gemeente Overbetuwe steeg dan ook van 7,2 in 2007 naar een 7,5 in 2008. Voor 2009 gaat de gemeente proberen de dienstverlening nog verder te verbeteren.

Nieuws

Nieuws

---